پشتیبانی نفت و گاز اروندان از مناطق سیل‌زده شادگان و خرمشهر

اهم فعالیت‌های شرکت نفت و گاز اروندان در سیلاب اخیر استان خوزستان، بر نگهداشت تولید و پشتیبانی از خرمشهر و شادگان متمرکز است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، پیرو تأکید وزیر نفت مبنی بر انجام اقدام‌های لازم و پیشگیرانه به‌منظور حفاظت از تأسیسات صنعت نفت و نیز امدادرسانی به هموطنان ساکن در مناطق سیل‌زده، با دستور مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان کمیته بحران این شرکت اقدام‌های موثر و بیشتری را در دستور کار خود قرار داده است.

جهانگیر پورهنگ، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به مشارکت گسترده کمیته بحران این شرکت برای مهار سیلاب‌های پیش آمده و خدمات‌رسانی به مردم مناطق سیل‌زده اظهار کرد: طی نشست‌های که با مدیریت بحران استانداری استان خوزستان و با حضور استاندار و مدیران سازمان‌های دولتی و شرکت‌های نفتی و غیر نفتی برگزار شده، همه مسئولان موظف به کنترل سیلاب در اوضاع کنونی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ضمن حضور و نظارت مستقیم و مستمر در مناطق عملیاتی و تأسیساتی با هدف حفظ تولید به صورت پایدار، یادآور شد: اهم فعالیت‌های انجام شده توسط این شرکت در دو بخش «نگهداشت تولید» و «پشتیبانی از مناطق سیل زده خرمشهر و شادگان» در حال اجرا و ساماندهی است که با توجه به استقرار مناطق عملیاتی در حاشیه رود کارون، کرخه و وجود چاه‌های نفتی در منطقه تالاب، خوشبختانه با کنترل‌های به عمل آمده شاهد هیچگونه کاهشی در تولید نبوده ایم و این مهم به شکل مداوم در حال پیگیری و انجام است.

وی با اشاره به اینکه شرکت نفت و گاز اروندان در شرایط بحرانی پیش آمده به عنوان معین شهرستان‌های خرمشهر و شادگان دارای مسئولیت‌های مهمی است، تصریح کرد: اقدام‌های موثر برای رفع مشکل تأمین سوخت به‌منظور وقفه نیفتادن در ارائه خدمات و تمرکز شبانه‌روزی تجهیزات و امکانات موجود برای ایمن سازی مناطق یادشده و روستاهای پیرامونی با جدیت ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، ضمن ارزیابی‌ از مناطق عملیاتی، نقاط پایین‌دستی سدها و نقاط بحرانی و با عنایت به افزایش دبی آب رودخانه‌ها در روزهای آینده، با هماهنگی فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و اعضای کمیته مدیریت بحران، تمهیدات لازم درباره ترمیم، مقاوم‌سازی و افزایش ارتفاع سیل‌بندها اندیشیده شده است.

کد خبر 288251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =