توسعه پتروپالایشگاه‌ها به ثروت ملی ایران می‎افزاید

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه پتروپالایشگاه‌ها افزایش ثروت ملی کشور را به همراه دارد و بی‌شک با برنامه‌ریزی‌هایی که در این زمینه انجام شده می‌توان به رشد سریع آنها امیدوار بود.

حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با اشاره به اینکه توسعه پتروپالایشگاه‌ها همسو با افزایش روند سرمایه‌گذاری در کشور انجام می‌شود، گفت: افزایش پتروپالایشگاه‌ها در ایجاد و افزایش ارزش افزوده موثر است، هر اندازه ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنیم بی‌شک ثروت کشور را افزایش داده‌ایم.

وی افزود: هر پالایشگاه و یا پتروپالایشگاهی که در کشور ایجاد شود با تولید فرآورده‌های پتروشیمی و نفتی می‌تواند در ایجاد ارزش افزوده کمک کرده و مشتری فرآورده‌های نفتی ما مثل بنزین و غیره را افزایش دهد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کشور ظرفیت‌های خوبی در زمینه توسعه پتروپالایشگاه‌ها داریم و با این حساب پیش‌بینی می‌شود در این زمینه به‌سرعت رشد کنیم و بتوانیم مصرف داخلی را تامین کنیم و در صادرات نیز پیشرفت بیشتری داشته باشیم و با این شرایط، فضای کسب و کار در کشور بهبود خواهد یافت.

امیری خامکانی در ادامه به شعار سال (رونق تولید) اشاره و عنوان کرد: شاه بیت رونق تولید در تسهیل فضای کسب و کار، افزایش تولید، کاهش هزینه‌های تولیدی، ارتقا و کیفیت تولید و مصرف کالاهای تولیدی است، هیچ‌کس نباید انگشت اشاره را به سمت دیگری بگیرد و فکر کند اشخاص دیگری باید تولید را رونق بدهند.

وی گفت: هرکس باید فکر کند چگونه می‌تواند در این شعار موثر باشد. شاخص‌ها نشان می‌دهد که رونق تولید وظیفه تک‌تک آحاد جامعه است و هر فرد در یکی از این شاخص‌ها می‌تواند موثر باشد.

کد خبر 288325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =