آمادگی کامل خطوط لوله و مخابرات منطقه خلیج فارس برای مقابله با سیلاب احتمالی

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج فارس از انتقال بیش از یک میلیارد لیتر فرآورده در ایام نوروز خبر داد و گفت: برای مقابله با سیلاب احتمالی در استان هرمزگان آمادگی کامل وجود دارد.

علیرضا عطار به خبرنگار شانا گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی برای بارش در روزهای اخیر و همچنین وقوع سیلاب در استان‌های خوزستان و لرستان، آمادگی کامل در منطقه برای مقابله با سیلاب و نیز انتقال نفت‌خام و فرآورده با حداکثر ظرفیت ایجاد شده است.

وی تأکید کرد: از ابتدای روز 25 اسفندماه 97 تا روز 15 فروردین‌ماه 98 مقدار یک میلیارد لیتر انواع فرآورده از جمله بنزین معمولی و یورو، نفت گاز معمولی و یورو و ... از تولیدات پالایشگاه‌های ستاره خلیج فارس و بندرعباس از این مرکز به دیگر استان‌ها منتقل شده است.

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج فارس تصریح کرد: به‌طور میانگین روزانه 50 تا 54 میلیون لیتر انواع فرآورده از این مرکز منتقل می‌شد که با توجه به مصرف میانگین روزانه حدود 93 میلیون لیتر بنزین در کشور، حجم قابل توجهی بوده است.

عطار گفت: در ایام تعطیلات سال نو نیروهای عملیاتی و فنی و ... در آماده باش کامل بودند و نشست‌هایی متعدد برای تصمیم‌گیری‌های نحوه مقابله با سیل و خسارات احتمالی برگزار شد.

وی افزود: با توجه به بارش‌های سیل‌آسا در بیشتر نقاط کشور امکانات خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج فارس از جمله نیروهای عملیاتی، تجهیزات و ادوات و ماشین‌آلات در سه مرکز انتقال نفت قطب‌آباد، مهرآران و بندرعباس توزیع و آمادگی کامل ایجاد شده است.

وی همچنین از اختصاص بخشی از حقوق فروردین‌ماه کارکنان این منطقه به مناطق سیل‌زده در استان‌های دیگر و نیز اعزام یک گروه امدادرسانی پنج نفره شامل نیروهای فنی، عملیاتی و مخابراتی به مناطق سیل‌زده استان خوزستان از جمله آبادان و خرمشهر خبر داد.

کد خبر 288422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =