۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
  • کد خبر: 288553
ارتباط مخابراتی همه مراکز صنعت نفت برقرار است

معاون عملیاتی مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: با وجود بارش‌های سیل‌آسا و برخی آسیب‌دیدگی‌ها،‌ اکنون ارتباط مخابراتی همه مراکز زیرمجموعه صنعت نفت به‌طور کامل برقرار است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، حمید صداقتی افزود: در جریان سیل اخیر در هفت نقطه از مسیر فیبر نوری قطعی داشتیم که در همه موارد به جز مسیر تنگه فنی - بیدرویه با وجود شرایط بحرانی منطقه و بسته شدن راه‌های ارتباطی در کمترین زمان ممکن ترمیم شدند.

وی با بیان اینکه در مسیرهای مسیر پل بابا - آسار و تنگ فنی - دره‌شهر دو بار در اثر سیل و ریزش کوه قطعی فیبر داشتیم که هر دو مورد برطرف شد، گفت: تنها در مسیر تنگ فنی به بیدرویه در منطقه پاعلم، فیبر نوری به دلیل وسعت زیاد خرابی ناشی از سیل، از بین رفتن جاده دسترسی و استحکامات بستر رودخانه از دوازدهم فروردین ماه تاکنون قطع است.

صداقتی افزود: به محض فراهم شدن امکان دسترسی به آن منطقه و آغاز به‌کار همکاران تعمیرات خط، همکاران مخابرات هم به موازات مسیر خط لوله، با قرار دادن لوله و عبور فیبر نوری پروژه را اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به وجود فیبر نوری در کنار لوله‌ها گفت: با وجود مقاوم‌سازی و بتن‌ریزی مسیر خط در بستر  رودخانه‌ها، وسعت سیل به حدی بود که موجب آسیب به لوله‌ها و قطع فیبر در مسیرهای رازان - پل بابا در منطقه مرکزی و پل بابا - آسار، پل بابا - بدرآباد، تنگه فنی – بیدرویه و مرکز منطقه – شرکت ارتباطات زیرساخت خرم‌آباد در منطقه لرستان شده است.

معاون عملیاتی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت تاکید کرد: در یک مورد هم توفان موجب افت سیگنال رادیویی بین ایستگاه‌های رفسنجان کوه و کبوترخان شد که در کمتر از 24 ساعت با حضور همکاران و تنظیم آنتن برطرف شد، همچنین در اوج شرایط بحران و قطع خطوط ارتباطی شرکت مخابرات استان لرستان، این مدیریت یک ارتباط E1 از ایستگاه ویسیان و چهار ارتباط E1 از ایستگاه گردنه چول تا مخابرات خرم‌آباد برقرار و تحویل شرکت مخابرات کرد.

حمید صداقتی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در سال جاری با وجود شرایط بحران تمامی خطوط تلفنی و دیتای مراکز و تاسیسات انتقال نفت تاکنون برقرار بوده است، گفت: با قطع فیبر نوری، تمامی ارتباطات تلفنی و دیتای موجود روی فیبر بدون وقفه روی مسیرهای پشتیبان رادیویی این مدیریت یا مسیرهای پشتیبان شرکت ارتباطات زیرساخت برقرار می‌شود.

به گفته وی، هم اکنون با وجود قطع فیبر نوری مسیر تنگه فنی – بیدرویه خطوط ارتباطی مهم پالایشگاه‌ها و دیگر شرکت‌ها ‌موقت از مسیرهای رادیویی برقرار شده است.

کد خبر 288553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =