آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهر ریگان و روستاهای حومه در کرمان

عملیات اجرایی گازرسانی به شهر ریگان و پنج روستای استان کرمان آغاز شد تا بیش از 6 هزار خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عملیات اجرایی گازرسانی به شهر ریگان و پنج روستا (جهان‌آباد، حیدرآباد، میرآباد، بمبویان و شریک‌آباد) در استان کرمان با حضور محمدجواد فدایی، استاندار کرمان، حبیب‌الله نیکزادی، نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام علی رنجبر ماهانی، امام جمعه شهر ریگان آغاز شد.

منوچهر فلاح، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان درباره مشخصات این پروژه‌ها گفت: با اجرای عملیات گازرسانی به شهر ریگان و روستاهای حومه، 6 هزار و 560 خانوار شامل (4 هزار و 828 خانوار شهری و یک هزار و 732 خانوار روستایی) از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: تاکنون از مجموع 71 شهر استان، 53 شهر گازدار شده است و از 18 شهر باقی‌مانده، گازرسانی به 16 شهر در دست اقدام است که از این تعداد شهرهای نظام‌شهر، قلعه‌گنج، مردهک، دوساری، گنبکی، منوجان و ریگان که در پایان سال 97 پیمانکار آنها انتخاب شده بود، در دست اجرا قرار گرفته‌اند و پیمانکار دو شهر باقی‌مانده نودژ و جبالبارز نیز در سال 98 انتخاب می‌شوند.

به گفته فلاح، با گازدار شدن چهار شهر و 280 روستا در سال 97، درصد بهره‌مندی کل خانوار استان به 73 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان اظهار امیدواری کرد امسال با گازدار شدن 9 شهر ( ارزوئیه، هنزاء، اندوهجرد، شهداد، زهکلوت، عنبرآباد، بلوک، درب بهشت و منوجان) درصد بهره‌مندی خانوار استان کرمان از نعمت گاز طبیعی به 77 درصد ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: چشم‌انداز راهبردی شرکت گاز استان کرمان، توسعه عملکرد و دستیابی به 98 درصد پوشش گازرسانی در مناطق واجد شرایط تا سال 1404 است، بنابراین تلاش می‌کنیم پروژه‌های گازرسانی به شهرها و روستاها بر اساس برنامه زمانبندی انجام شود.

کد خبر 288467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =