۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
  • کد خبر: 288605
تابستانی بی‌رحم در انتظار ترامپ است

یک کارشناس نفتی اعلام کرد که پس از پایان دادن به معافیت مشتریان نفت ایران از تحریم‌های آمریکایی، رئیس جمهوری آمریکا با دورنمای افزایش قیمت نفت در تابستان امسال روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی، هلیما کرافت، کارشناس بانک آربی‌سی، گفت: ترامپ تلاش می‌کند لزوم مهار قیمت نفت برای کمک به مصرف‌کنندگان آمریکایی از یک سو و مجازات ایران و ونزوئلا از سوی دیگر را متوازن کند.

وی گفت اکنون که ایران و ونزوئلا تحت تحریم‌های سختگیرانه آمریکایی هستند، روابط آمریکا با عربستان زیر ذره بین قرار گرفته است.

این کارشناس گفت: این مسئله فشار زیادی به روابط آمریکا و عربستان وارد می‌کند؛ این سیاست اکنون به این بستگی دارد که آیا ترامپ می‌تواند عربستان را وادار کند که دوباره تولید خود را افزایش دهد یا نه؛ عربستان حدود یک میلیون بشکه در روز ظرفیت مازاد تولید دارد، اما آنها نمی‌خواهند که بازار را به سوی سقوط قیمت سوق دهند.

کرافت همچنین اعلام کرد که قیمت مطلوب نفت برای عربستان، 60 تا 80 دلار است و بهترین قیمت برای آنها، نزدیک به 80 دلار است. این به آن معناست که ممکن است عربستان اجازه دهد قیمت نفت بیش از چیزی که ترامپ می‌خواهد افزایش یابد و به 80 دلار برسد.

وی گفت: اکنون عربستانی‌ها گفته‌اند که  بازار را زیر نظر می‌گیرند و تضمین می‌کنند که نفت کافی در بازار وجود دارد؛ از نظر ما، آنها احتمالاً 400 هزار بشکه در روز به عرضه نفت در بازارهای جهانی اضافه می‌کنند و به میزان سهمیه تولید خود در اوپک تولید می‌کنند.

این کارشناس همچنین اعلام کرد یک گزینه غیر قابل پیش‌بینی دیگر، شرایط لیبی است و گفت: این مسئله می‌تواند سبب شکست یا پیروزی سیاست ترامپ شود.

کرافت گفت: اگر تولید لیبی کاهش یابد و عربستان تولید نفت خود را به سرعت افزایش ندهد، احتمال متوسل شدن دولت ترامپ به آزادسازی ذخایر راهبردی نفت آمریکا افزایش می‌یابد؛ ما فکر می‌کنیم این کاری است که آنها باید تابستان امسال انجام دهند.

کد خبر 288605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =