راه‎اندازی یک تجهیز کاربردی در کارگاه تعمیرات مناطق نفت‎خیز جنوب

روتور کمپرسور گازی کلارک مدل۳ M۱۰ برای نخستین‌ بار در کارگاه مرکزی تعمیرات ماشین‌آلات فرآیندی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تعمیر و راه‌اندازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، لفته خالدی، رئیس کارگاه مرکزی مدیریت تعمیرات، تجهیزات و  ماشین‌آلات فرآیندی این شرکت گفت: کارگاه مرکزی با نوآوری‌های مرتبط با قطعات، مهندسی معکوس، ساخت و تولید قطعات ارجاعی از واحدهای مختلف عملیاتی و بازسازی سیستم‌های پیچیده در مناطق نفت‌خیز جنوب همواره نقش مهمی در این صنعت داشته است.

وی با بیان اینکه کارگاه مرکزی شرکت نفت‌خیز جنوب با وجود تحریم‌ها در بی‌نیازی کشور از واردات و خودکفایی این نوع قطعات نقش بسزایی داشته است، اظهار کرد: هم اکنون موفق شده‌ایم برای نخستین‌بار تعمیر و راه‌اندازی روتور ۳ M۱۰ مربوط به واحد NGL۳۰۰  آغاجاری را در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از سوی کارشناسان کارگاه مرکزی اهواز و بازرسی فنی و مهندسی مدیریت تعمیرات این شرکت انجام دهیم. همچنین همه ابزارآلات مخصوص مونتاژ و دمونتاژ این روتور از سوی کارگاه طراحی و ساخته شده است.

وی در تشریح تعمیر روتور ۳ M۱۰ گفت: روتور کمپرسور گازی کلارک مدل ۳ M۱۰ به دلیل مشکلات ایجادشده از مدار خارج شده بود که با توجه به شرایط تحریم‌ها از سوی کارشناسان داخلی بررسی و مقدمات تعمیر آن با موفقیت انجام شد.

خالدی تصریح کرد: اجزای روتور کمپرسور پس از تهیه طرح اولیه و نقشه مونتاژی از سوی بازرسی فنی و نحوه قرارگیری قطعات درون کمپرسور از سوی گروه فنی کارگاه مرکزی جداسازی و محور روتور برای بازسازی و ساخت قسمت‌های مختلف آن آماده‌سازی شد.

رئیس کارگاه مرکزی مدیریت تعمیرات، تجهیزات و ماشین‌آلات فرآیندی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: کارگاه مرکزی شامل بخش‌هایی مانند جوشکاری و تولید سازه‌های فلزی، تراشکاری و تعمیرات توربین و قطعات، بالانس ماشین‌آلات دوار، کارگاه تعمیر دیزل‌ها و کارگاه سیم‌پیچی و تعمیر ژنراتور است. همچنین بخش شیرآلات شامل دو قسمت شیرهای فرآیندی و شیرهای ایمنی است که نقش ویژه‌ای در مناطق نفت‌خیز جنوب دارند، به طوری‌که در سال بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ شیر ایمنی در این کارگاه تعمیر و تنظیم می شود.

وی ادامه داد: در بخش تعمیر شیرهای ایمنی که یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین بخش‌های این کارگاه است، توانسته‌ایم اقدام‌های خوبی انجام دهیم، به گونه‌ای که  این اقدام‌ها سبب بی‌نیازی از ارسال این نوع  قطعات به دیگر نقاط دنیا برای تعمیر شده است.

کد خبر 288628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =