نخستین دوره‌ رویداد ملی مهندسی نفت خلیج فارس برگزار می‌شود

نخستین دوره‌ رویداد ملی مهندسی نفت خلیج‎فارس با مشارکت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، دانشگاه خلیج‎فارس، هلدینگ پدم پارسیان کیش و شرکت نفت فلات قاره در بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش شانا، این رویداد که باهدف همگرایی دانشگاه و صنعت و نوآوری در امر پژوهش برگزار می‌شود، با مشارکت فزاینده‌تر دانشگاه و صنعت، به دنبال هویت جدیدی برای جامعه دانش‌محور است. ایجاد دانشگاه تحول‌آفرین و تقاضامحور برای توسعه محلی و منطقه‌ای، ایجاد روحیه کار گروهی، مهارت‌آموزی و کاربردی‌سازی دانش و پاسخ به چالش‌های صنعت از دیگر اهداف رویداد است.

پیش‌بینی شده است برای تحقق این اهداف در طول برگزاری رویداد، برنامه‌های ویژه‌ای از قبیل زمینه‌سازی برای آگاهی طرف‌ها از توانایی‌ها و نیازهای یکدیگر، ایجاد همکاری با استفاده از برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی از سوی استادان دانشگاه و صنعت، جدی‌تر گرفتن دوره‌های کارآموزی و ارائه پروژه‌های صنعتی به دانشگاهیان با مشارکت استادان مهمان صنعتی در بازه‌های زمانی مشخص ارائه شود.

این رویداد با هدف نوآوری در پژوهش به دنبال دستیابی به ایده‌ها و راه‌حل‌های خلاق در عرصه علم و صنعت است، این رویداد در دو مرحله مجزا برگزار می‌شود؛ در نشست‌های شورای تصمیم‌گیری این رویداد، قالب محورهای چالش برگزاری مرحله نخست به‌کارگیری روش محاسبات معکوس تعیین شد.

در این روش اطلاعاتی از قبیل تاریخچه تولید چاه‌های بخشی از یک میدان، اطلاعات فشار مخزن و بعضی از پارامترهای سنگ و سیال مخزن در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد تا با تحلیل کیفی و کمی اطلاعات، ارزیابی کلی از دیگر پارامترهای مخزن و پیش‌بینی روش تولید از چاه‌ها انجام شود، شرکت‌کنندگان باید به کمک روابط تجربی و روش‌های دیگر پاسخ پرسش‌های مختلف را برآورد کنند.

بر این اساس، مرحله دوم رویداد پس از پایان مرحله نخست و با انتخاب گروه‌های برگزیده آغاز خواهد شد. گروه‌های منتخب مرحله نخست با همکاری متخصصان و استادان این رویداد تحت توانمندسازی و مهارت‌افزایی قرار می‌گیرند و اطلاعات تکمیلی درباره اطلاعات میدان در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا برنامه بهینه تولید آینده مخزن را پیش‌بینی کنند. برگزاری و سمینار تخصصی، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و ایجاد فرصت‌های کارآموزی از برنامه‌های ویژه‌ای است که برای تبادل دانش و تجربیات شرکت‌کنندگان تدارک دیده شده‌ است.

در پایان مرحله دوم، گروه داوران دو گروه برتر را که امتیازات بالاتری کسب کرده‌اند انتخاب می‌کنند. جوایز این رویداد به‌گونه‌ای انتخاب شده است تا ضمن قدردانی از گروه‌های برتر، این گروه‌ها را در راستای فعالیت هر چه بیشتر در زمینه‌های بین‌المللی تشویق کنند. بدین ترتیب جایزه گروه نخست، اعزام اعضای گروه به نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز ابوظبی امارات (ADIPEC) و جایزه گروه دوم، اعزام اعضای گروه به نمایشگاه جهانی نفت سنگین عمان (WHOC) است.

هم‌اکنون ثبت نام این مسابقه آغاز شده و متقاضیان شرکت در این رویداد برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه از طریق سایت www.pgpee.pgu.ac.ir در این مسابقه ثبت نام کنند.

متقاضیان حضور در این رویداد می‌توانند پس از پایان مهلت ثبت‌نام، اطلاعات مورد نیاز را از تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه از پروفایل خود دریافت کنند.

کد خبر 288640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =