2 میلیون دلار ارزش‌آفرینی با کاهش مشعل‎سوزی در پالایشگاه هشتم

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: کاهش مشعل‌سوزی سبب کاهش آلایندگی زیست‌محیطی و ارزش‌آفرینی 2 میلیون دلاری در یک سال برای پالایشگاه هشتم این مجتمع شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، هادی هاشم‌زاده فرهنگ گفت: با توجه به عملیاتی شدن فرآیند تحویل و تحول پالایشگاه، شناسایی چالش‌ها و موانع اصلی در فرآیند ایمن‌سازی پالایشگاه در دستور کار قرار گرفت و در این زمینه چالش‌های تاثیرگذار در ارتباط با آلایندگی زیست‌محیطی در اولویت بررسی قرار دارد.

وی افزود: با راه‌اندازی سامانه دریافت گاز سوخت در واحد 121 (واحد تولید بخار) بخشی از خوراک سوخت مورد نیاز بویلرها تامین و از ارسال نزدیک به 20 هزار متر مکعب گاز به مشعل جلوگیری شد.

به گفته مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی، با توجه به اینکه مسیر تعالی سازمانی در مجتمع گازپارس جنوبی از رویکرد تولیدمحور و مشتری‌گرا فراتر رفته است، بنابراین رعایت قوانین و دستورعمل‌های موجود در ارتباط با محیط زیست و صیانت از محیط پیرامونی موجب می‌شود گام‌های موثر و برجسته‌ای در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی در این پالایشگاه برداشته شود که از آن جمله می‌توان به کاهش 25 درصدی میزان گازهای ارسالی روزانه در پالایشگاه هشتم اشاره کرد.

شناسایی حوزه‌های تاثیرپذیر از شرایط عملیاتی، پایش مداوم مناطق آسیب‌پذیر و چالش‌های فرآیندی و نیز ارائه راهکارهای کنترلی در ارتباط با حفظ محیط زیست پیرامونی، از اهداف و اولویت‌های اساسی پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی است.

کد خبر 288695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =