قدردانی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا از فضای مثبت همکاری وزارت نفت

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) از مجموعه وزارت نفت بابت فضای مثبتی که برای همکاری ایجاد کرده است، تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، سعید محمد، ظهر امروز (پنجشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه دومین روز برگزاری بیست وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) خود را بازوی اجرایی دولت می‌داند و همواره از سال ۱۳۶۸ تاکنون با دولت‌های مختلف همکاری داشته است، گفت: ما جزو نخستین نهادهای اقتصادی در کشور بوده‌ایم که از ۱۲ سال پیش تاکنون از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفته‌ایم، اما با ارتباط خوبی که با دستگاه‌های مختلف داشته‌ایم‌، توانسته‌ایم در پروژه‌های مختلف با موفقیت عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فشارهای اقتصادی دشمن امروز از هر زمان دیگری بیشتر شده است، گفت: محور همه فشارها صنعت نفت کشور است که به اعتقاد بنده این فشارها می‌تواند نتیجه‌ای همچون استقلال بودجه از نفت خام را به همراه داشته باشد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی بالای کشور همچون وجود معادن و صنعت گردشگری اظهار کرد: هم‌اکنون رشد تقاضای صنعتی جهان به قدری زیاد است که دشمن نمی‌تواند در بازار اقدام به انحصارطلبی کند.

محمد با بیان اینکه تهدیدهای آمریکا به جایی نخواهد رسید، گفت: هم‌اکنون بخش خصوصی و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) موفق شده‌اند پروژه‌های بزرگ صنعت نفت را اجرایی کنند.

وی ورود به پروژه‌های پایین‌دستی صنعت نفت را رویکرد جدید قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) دانست و گفت: هدف از اجرای این رویکرد جدید جلوگیری از خام‌فروشی در کشور است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) به اقبال کارفرمایان نسبت به اجرای پروژه‌های صنعت نفت ازسوی این قرارگاه اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ما با 5 هزار مشاور و پیمانکار داخلی در حال همکاری هستیم.

محمد به آخرین وضع اجرای فاز چهارم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس اشاره کرد و گفت: صددرصد طراحی، اجرا و راه‌اندازی سه فاز نخست این پالایشگاه از سوی شرکت‌های ایرانی بوده و در صورت تعیین تکلیف فاز چهارم این آمادگی را برای اجرای این بخش از پروژه نیز داریم.

وی با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های بالادستی و تامین مالی در صنعت نفت با وزارت نفت در حال مذاکره هستیم، گفت: راهبرد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) کمک به صنعت نفت در بخش‌های مهندسی و اجراست.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با اشاره به ساخت چهار فروند نفتکش برای کشور ونزوئلا توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: تاکنون یک نفتکش به این کشور تحویل شده و نفتکش دوم با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

محمد با بیان اینکه ساخت ۱۰ سکوی پروژه توسعه میدان پارس جنوبی به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) واگذار شده بود، گفت: تاکنون پنج سکو از این تعداد در دریا نصب شده و پنج سکوی دیگر با پیشرفت فیزیکی ۸۰ تا ۹۰ درصد براساس برنامه‌ریزی انجام شده در ماه‌های شهریور، مهر و آبان نصب خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه بازوی دولت و همکار سازندگان داخلی می‌داند و من از مجموعه وزارت نفت بابت فضای مثبتی که برای همکاری ایجاد کرده است، تشکر می‌کنم، گفت: افزایش سهم سپاه در اقتصاد کشور بستگی به نیاز دولت دارد.

کد خبر 288746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =