۱۵۸ جایگاه در تهران سوخت پاک سی‌ان‌جی عرضه می‌کنند

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت توزیع سی‌ان‌جی و افزایش تعداد جایگاه‌ها به ۱۵۸ باب در سطح شهر تهران خبر داد.

حمید قاسمی ده‌چشمه در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اعلام این خبر به خبرنگار شانا گفت: تاکنون ۱۵۳ جایگاه در سطح شهر تهران راه‌اندازی شده است که با احتساب پنج جایگاه در حال احداث، تعداد جایگاه‌ها در پایتخت به ۱۵۸ باب می‌رسد.

وی ظرفیت توزیع روزانه سی‌ان‌جی در سطح شهر تهران را ۲۰۰ هزار مترمکعب بر ساعت اعلام کرد و گفت: تجمع خودروها در ۳۰ درصد از جایگاه‌های سطح شهر تهران است که با راه‌اندازی جایگاه‌های کوچک که اقتصادی‌تر هم هستند، توزیع مناسبی به لحاظ عرضه سی‌ان‌جی در سطح شهر تهران انجام می‌شود.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از جمله مزایای جایگاه‌های کوچک را اشغال فضای کوچک‌تر، مصرف برق کمتر، حذف مخزن، دسترسی بیشتر و کاهش حریم جایگاه‌ و نیز بی‌نیازی از حضور اپراتور عنوان کرد و تاکید کرد: با هماهنگی و توافق‌های انجام شده با سازمان ملی استاندارد، سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت ملی گاز ایران، هم‌اکنون ۳۲۴ نقطه در سطح شهر تهران شناسایی و به شهرداری پیشنهاد شده است و امیدواریم با راه‌اندازی جایگاه‌های کوچک، ظرفیت توزیع سی‌ان‌جی در سطح شهر تهران ۴۰ درصد افزایش یابد.

قاسمی ده‌چشمه با اشاره به اینکه در سطح استان تهران هم‌اکنون ۲۷۴ جایگاه راه‌اندازی شده و تعداد ۱۰ جایگاه نیز در حال راه‌اندازی است، تصریح کرد: تعداد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در سطح شهر تهران با راه‌اندازی این تعداد به ۲۸۴ باب می‌رسد.

وی گرانی زمین در کلانشهرها را یکی از موانع مهم پیش روی توسعه این صنعت عنوان کرد و افزود: هم اکنون حدود ۱۰۰ جایگاه در سطح کشور هوشمندسازی شده است که ۴ باب آن در سطح شهر تهران انجام شده است و جایگاه‌داران نیز موظف‌اند تا یکم آبان‌ماه امسال برای هوشمندسازی جایگاه خود اقدام کنند که پس از انجام هزینه لحاظ شده از محل گازبها تسویه خواهد شد.

کد خبر 288794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =