هدف گذاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برای تولید کاتالیست‌های پرمصرف

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: تمرکز ما روی تولید کاتالیست‌های پر مصرف و راهبردی مانند متانول، پلی اتیلن و پلی پروپیلن است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علی پژوهان مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، از تولید قطعی کاتالیست‌های پلی پروپیلن و LTSE تا پایان امسال خبر داد و گفت: بخش اعظمی از کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی بومی‌سازی شده یا در حال بومی‌سازی است. البته به لحاظ دانشی توانمندی در کشور وجود دارد و باید فرآیند تجاری‌سازی را طی کنند.

وی در ادامه تاکید کرد که بومی‌سازی تمام کاتالیست‌های صنعت اقتصادی نیست و مواردی خیلی کم مصرف می شوند. به عنوان مثال، سالی ۵۰۰ کیلو مصرف می‌شود که تولید آن مقرون به صرفه نیست، اما برای مواقع تحریم دستیابی به توانمندی تولید این کاتالیست‌ها نیز در برنامه‌ قرار دارد. اما تمرکز ما در حال حاضر روی کاتالیست‌های مهم‌تر و پر مصرف‌تر و راهبردی‌تر مانندمتانول، پلی‌اتیلن و پلی پروپیلن است.

پژوهان در مورد برنامه دانش فنی فرآیند گفت: برای برخی فرایندها به لحاظ دانشی مشکلی وجود ندارد، اما باید منابع مالی و فاینانس پروژه ها هم فراهم شود که خیلی به حوزه پژوهش مربوط نمی‌شود. در حال حاضر بیش از هشت شرکت دانش فنی پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن  و تبدیل متانول به پروپیلن را تایید کرده‌اند و پیشنهاد  فنی از ما نیز دریافت کرده‌اند و در مسیر تامین مالی هستند.

کد خبر 288821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =