توزیع بیش از 600 میلیون لیتر انواع فرآورده در مناطق سیل‌زده کشور

مدیرعملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به خسارت 30 میلیارد ریالی تاسیسات تامین و توزیع سوخت کشور، از توزیع بیش از ۶۰۰ میلیون لیتر انواع فرآورده در بحران سراسری سیل اخیر در کشور خبر داد.

محمد فرازمند در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا گفت: از ابتدای وقوع بحران سیل اخیر تا زمان عادی شدن شرایط در مجموع 82 میلیون لیتر بنزین، 485 میلیون لیتر نفت‌گاز، 33 میلیون لیتر نفت‌سفید و 101 هزار و 850 لیتر سوخت هوایی GP4 در استان‌های سیل‌زده کشور توزیع شده است.

وی میزان خسارت برآورده شده به تاسیسات تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران را 30 میلیارد و 798 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در حال پیگیری هستیم که از محل بیمه آسیب‌ها را جبران کنیم.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مجموع خسارات برآورده شده به جایگاه‌های عرضه سوخت کشور را حدود هشت میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: حدود 10 جایگاه در استان لرستان و یک جایگاه در ایلام و نیز در اهواز در اثر سیلاب خسارت دیده که از طریق مدیرکل بحران استانداری‌های مربوطه پوشش خسارت این تاسیسات در حال پیگیری است.

فرازمند با اشاره به تشکیل کمیته مدیریت بحران از نخستین دقایق حادثه و تشکیل بیش از 16 نشست در طول مدت بحران، افزود: ذخیره‌سازی سوخت و اعزام نفتکش‌ها از مناطق معین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به استان‌های حادثه‌دیده، احداث سیل‌بندها در حریم تاسیسات در معرض خطر از جمله انبار نفت نظامیه اهواز و آماده‌باش دیگر انبارها به‌عنوان جایگزین را از جمله اقدام‌های این شرکت برای سوخت‌رسانی مطلوب اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه همه فرآورده‌ها در جریان سیل اخیر با هماهنگی مدیریت بحران استان‌ها به‌صورت بلاعوض در این مناطق توزیع شد و اجازه ندادیم که کمبود سوخت در این مناطق وجود داشته باشد، تاکید کرد: اعزام جایگاه‌های سیار عرضه سوخت افزون بر راه‌اندازی جایگاه‌هایی که دچار آبگرفتگی شده بودند و برطرف کردن گل و لای انبار نفت خرم‌آباد ظرف مدت 24 ساعت از دیگر اقدام‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای مقابله با بحران بود.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از انجمن صنفی دارندگان گاز مایع بابت خدمات توزیع رایگان گاز مایع در ایام بحران در مناطق سیل زده، از جایگاه‌داران، رانندگان نفتکش و نیز کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بابت سوخت‌رسانی مطلوب و دلسوزانه در ایام نوروز و بحران سیل اخیر تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 288847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =