توزیع الکترونیکی گاز مایع در استان لرستان آغاز شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان از آغاز توزیع الکترونیکی گاز مایع از روز چهارشنبه (یکم مردادماه) در استان لرستان خبرداد.

پیمان بهرامی در این باره به خبرنگار شانا گفت: این طرح با توجه به سیاستگذاری‌های توزیع گاز مایع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به‌صورت هم‌زمان در ۱۰ منطقه این شرکت اجرایی شده که استان لرستان نیز جزو این مناطق قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرای این طرح به‌صورت پایلوت در دو منطقه ایلام و کرمانشاه در ماه‌های گذشته گفت: هدف از اجرای این طرح نظام‌مند کردن توزیع گاز مایع از جمله رسیدن آن در مرحله نخست به‌ دست مصرف‌کننده واقعی بخش خانگی با نرخ مصوب و در مرحله دوم به بخش صنعتی است.

بهرامی با تأکید بر اینکه خوشبختانه هیچ کمبودی در زمینه گاز مایع وجود ندارد، تأکید کرد: در لرستان، ماهانه حدود ۳ هزار و ۲۰۰ تن گاز مایع توزیع می‌کنیم که به‌صورت میانگین سالانه حدود ۳۸ هزار تن و بیش از نیازمندی‌های استان است. امیدوارم با اجرای این طرح، مصرف‌کنندگان واقعی گاز مایع شناسایی شوند و گاز مایع به دست مصرف‌کنندگان واقعی برسد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان با اشاره به اینکه گاز مایع به خانوارهایی داده می‌شود که نفت‌سفیدسوز هستند و محل سکونت آنها در شبکه توزیع گاز خانگی قرار نگرفته است، گفت: روند اجرای این طرح به این شکل است که این خانوارها که از پیش اطلاعاتشان در سامانه تجارت آسان ثبت‌ شده است، با استفاده از کارت بانکی به عاملان فروش و عاملان توزیع که زیرمجموعه تأسیسات گاز مایع هستند، مراجعه و با کشیدن کارت بانکی در محل‌های توزیع، سهمیه گاز مایع خود را خریدمی‌کنند و نرخ مصوب نیز به‌صورت اتوماتیک از کارت‌ این افراد کسر می‌شود.

بهرامی با تأکید بر اینکه پس از این گاز مایع تنها به دارندگان کارت بانکی ارائه می‌شود، گفت: کار شناسایی و معرفی عاملان توزیع به بانک‌ها نیز در حال انجام است و این مجموعه‌ها نیز با اجرای این طرح عملیات تحویل گاز مایع را از طریق کارت بانکی انجام خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه در استان لرستان ۱۲ تأسیسات گاز مایع در قالب ۱۵ شرکت موزع گاز مایع عملیات توزیع گاز مایع را برعهده دارند، گفت: گاز مایع برای پخت و پز روستاییانی که به گاز طبیعی دسترسی ندارند، توزیع می‌شود و هم‌اکنون حدود ۸۶ درصد از مناطق روستایی این استان گازکشی شده است.

کد خبر 305448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =