شرکت گاز هرمزگان در میان یکی از ۵ شرکت گاز استانی برتر قرار می‌گیرد

مصرف میانگین صنایع استان هرمزگان از گاز طبیعی بیش از ۱۹ میلیون مترمکعب در روز است که هم‌اکنون افزون بر۵۰ صنعت بزرگ و ۲۰ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی گازدار شده‌اند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، فواد حمزوی، مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اعلام این خبر و با اشاره به توسعه گازرسانی به بخش خانگی اظهار داشت: ۴۰هزار و ۸۵۸ خانوار هرمزگانی از نعمت گازرسانی برخوردارند و از این تعداد ۳۸ هزار و ۴۵۸ خانوار شهری و ۲هزار و ۴۰۰ خانوار روستایی هستند.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز شرکت گاز استان هرمزگان، ارتقا به جایگاه یکی از پنج شرکت گاز استانی برتر در کشور تا سال ۱۴۰۰ است، افزود: در اجرای طرح جامع گازرسانی، ۲۳۵ روستا قرار دارد که از این تعداد  ۱۵ روستا گازدار شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان گفت: همچنین ۱۵ شهر در طرح جامع گازرسانی به تصویب رسیده که از این تعداد ۷ شهر و ۱۵ روستا هم‌اکنون گازرسانی شده است.

حمزوی درباره برنامه‌های آینده شرکت در زمینه گازرسانی به شهرها و روستاهای باقی‌مانده استان ابراز داشت: گازرسانی به شهرستان بندرلنگه در حال پیگیری دریافت مجوز است و گازرسانی به باقیمانده شهر قشم، گازرسانی به شرق استان (شهرهای میناب، جاسک، سیریک و بشاگرد) در حال پیگیری اجرای خط انتقال صادرات گاز به کشور عمان است.

وی افزود: همچنین  پیگیری اخذ مجوز و شروع عملیات اجرایی گازرسانی به شهرهای فارغان و احمدی و روستاهای تابعه، ادامه عملیات اجرایی گازرسانی به شهر رودان (دهبارز)، تکمیل شبکه روستاهای دهستان بالا،دهستان پایین، باینوج، شهرستان حاجی‌آباد و روستاهای تدروئیه، عالی قندی، دهنگ و بیگلرآباد در شهرستان بستک نیز از دیگر برنامه‌ها و اقدامات شرکت گاز استان هرمزگان در سال ۱۳۹۸ است.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان با اشاره به میزان انشعابات و شبکه گازرسانی در استان یادآور شد: تاکنون با بیش از ۳۷۰ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه و قریب به ۵۰۰۰ انشعاب، به بیش از ۷۵۰۰ خانوار در استان در سال گذشته گازرسانی شده است.

حمزوی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: شرکت گاز استان هرمزگان علاوه بر انجام رسالت خطیر گازرسانی، در راستای مسئولیت‌های اجتماعی نیز اقدامات چشمگیری انجام داده است که از جمله می‌توان در حوزه فعالیت­های اقتصادی؛ بخشودگی هزینه برقراری انشعابات بابت خانواده‌های بی‌بضاعت به تعداد ۷۴ مشترک، همکاری با بخش صنعت و تقسیط پرداخت هزینه گاز بها برای ۳ مشترک اصلی به تعداد ۶۵ قسط، انتخاب شرکت گاز هرمزگان به عنوان دبیرخانه مرکزی پیاده‌­سازی سیستم بهایابی بر مبنای فعالیت (ABC) اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه محیط‌زیست نیز تامین گاز مصرفی نیروگاه بخار بندرعباس به میزان کاهش روزانه برابر با ۳۰۹ خودرو، ارزیابی زیست‌محیطی پروژه­های خط انتقال فارغان احمدی و رودان، کسب تندیس مدیریت سبز، کسب گواهی­نامه عدم آلایندگی از سازمان محیط زیست استان، برگزاری مناسبت‌های زیست‌محیطی شامل روز زمین پاک، هوای پاک، درختکاری و ... و بهسازی ساختمان مرکزی و ساختمان شماره ۲ برای کاهش مصرف انرژی و حفظ منابع از دیگر اقدامات شرکت، در راستای مسئولیت‌های اجتماعی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان ادامه داد: در حوزه اجتماعی، ایجاد رمپ یا بالابر برقی جهت تردد معلولین و افراد مسن، توانمندسازی جوامع محلی(همچون: ایجاد هماهنگی جهت آموزش رایگان کار جویان در کارگاه­های فنی حرفه‌ای استان هرمزگان و به‌کارگیری ایشان در مشاغل تخصصی گازرسانی) و .... نمونه‌ای از این اقدام‌ها به شمار می‌رود.

حمزوی در پایان، مهم‌ترین رویداد شرکت گاز هرمزگان در سال ۹۷ را کسب تقدیرنامه چهار ستاره جشنواره سرآمدی و بهبود مستمر شرکت ملی گاز عنوان کرد.

کد خبر 288894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =