پروژه واحد تولید هگزان پالایشگاه کرمانشاه در مرحله انتخاب پیمانکار است

مدیرعامل پالایشگاه نفت کرمانشاه گفت: پروژه احداث واحد تولید هگزان پلیمر گرید این شرکت در مرحله انتخاب پیمانکار به صورت EPC است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، فرهاد کاویانی با اشاره به اینکه در صورت اجرای کامل طرح، پالایشگاه کرمانشاه نخستین واحد صنعت پالایشی کشور خواهد بود که به روش کاتالیست، هگزان با بنزن کمتر از ۵۰ppm تولید می‌کند، تولید روزانه هگزان را ۶۰ هزار بشکه اعلام کرد و گفت: با  تکمیل احداث واحد پنتان نیز حداقل روزانه ۴۰ تن پنتان تولید می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به معضل وجود لجن‌های نفتی در پالایشگاه‌ها و برخی صنایع که به محیط زیست آسیب می‌زند، این شرکت واحد بازیافت لجن‌های نفتی و تبدیل آن به نفت کوره را راه‌اندازی کرده و در این راستا توانسته ضمن سودآوری برای شرکت، معضل این نوع لجن‌ها را برطرف کند. این شرکت آمادگی خود را برای کمک به دیگر شرکت‌هایی که با چنین مشکلاتی روبه‌رو هستند اعلام می‌کند.

مدیرعامل پالایشگاه نفت کرمانشاه همچنین از پیگیری انتخاب مشاور طرح احداث برج تقطیر در خلأ با ظرفیت روزانه ۱۸۰۰ بشکه خبر داد و اظهار کرد: احداث واحدهای TGT، آمین، افزایش واحد تبدیل کاتالیستی و کاهش گوگرد در نفت‌گاز نیز برای کیفی‌سازی محصولات، در شرف امضای قرارداد است.

کاویانی در بخش دیگری از سخنان خود به سیل‌های ویرانگر ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: به دنبال این حادثه، خط لوله ۱۶ اینچی ارسال خوراک نفت خام پالایشگاه آسیب دید، اما خوشبختانه با تلاش همکاران توانستیم در کمتر از ۲۴ ساعت چهار ایستگاه تخلیه نفت خام از کامیون‌های بارگیری تاسیس کنیم و با حداقل خوراک به فعالیت ادامه دهیم. پس از حدود یک ماه نیز خطوط لوله آسیب‌دیده ترمیم شد و در پالایشگاه در مدار سرویس کامل قرار  گرفت. حتی در این زمینه از کمک به افراد سیل‌زده غافل نشدیم و با هزینه‌ای برابر با 2 میلیون تومان برای تهیه مواد غذایی و بهداشتی به هموطنان سیل‌زده عزیز شمال و غرب کشور کمک‌رسانی داشتیم.

کد خبر 288951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =