اعلام آمادگی یک کنسرسیوم ایرانی برای سرمایه‌گذاری در ماهشهر

دو شرکت ایرانی آمادگی خود را برای ایجاد یک کنسرسیوم به‌منظور ساخت یک طرح جدید هگزان در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اعلام کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سید امید شهیدی‌نیا، مدیر سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر درباره نشست با سرمایه‌گذاران در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: برای اختصاص زمین به یک طرح عادی هگزان از طرف دو شرکت درخواست سرمایه‌گذاری داشتیم و در مذاکرات اولیه در نمایشگاه، پیشنهاد سرمایه‌گذاری مشترک در قالب یک کنسرسیوم ارائه شد که تصمیم آن در جلسه‌های آینده بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: یک دیدار با طرح روماک انرژی برای تعیین تکلیف این طرح و اجرای پروژه داشتیم و مقرر شد این شرکت هر چه سریع‌تر لایسنس طرح را بگیرد و عملیات اجرایی را آغاز  یا در آن زمین طرح دیگری را اجرا کند.

مدیر سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر درباره وضع زمین‌های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر گفت: با توجه به اینکه طرح توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر هنوز اجرا نشده است در منطقه با محدودیت زمین روبه‌رو هستیم.

شهیدی‌نیا ادامه داد: براساس مصوبه زمین‌هایی که زیر ۲۵ درصد پیشرفت داشته باشند، در فرآیند فسخ زمین قرار می‌گیرند تا زمین پس گرفته شود، البته از این سازوکارها به‌عنوان اهرم برای ایجاد تحرک در طرح‌ها و مالکان زمین استفاده می‌شود، در مواردی به بعضی فرصت استفاده دوباره نیز به مالکان داده می‌شود تا در قالب کنسرسیوم و تامین سرمایه طرح جدید یا همان طرح را اجرا کنند و پس گرفتن زمین متوقف می‌شود.

وی گفت: تصمیم داریم وضع زمین طرح‌های بلاتکلیف در پایین‌دست پتروشیمی را مشخص کنیم، البته هدف ما پس گرفتن زمین نیست، بلکه فعال کردن پروژه است، بدان معنا که اگر طرح امکان فعال شدن داشته باشد فرصت داده می‌شود.

مدیر سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر درباره اقدام‌های شورای راهبردی در جریان سیل گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر در رامشیر، اهواز، الهائی، شادگان، دشت آزادگان، عین دو، حمیدیه، سوسنگرد معین بودیم و در قالب موکب حضرت علی (ع) روزانه 5 هزار پرس غذای گرم تهیه می‌شد که در مجموع ۸۵ هزار پرس تاکنون توزیع شده است. در زمینه کمک‌های لجستیکی بیش از 100 ماشین‌آلات سنگین بود که در اختیار دستگاه‌های اجرایی گذاشته شد.

کد خبر 288956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =