کار اوپک برای توازن بازار نفت هنوز تمام نشده است

وزیر انرژی امارات ضمن ابراز رضایت از پایبندی امارات به توافق جهانی کاهش عرضه نفت گفت: کار اوپک و متحدانش برای بازگرداندن توازن به بازار نفت هنوز تکمیل نشده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از جده، سهیل المزروعی روز شنبه (۲۸ اردیبهشت‌ماه) گفت: ذخیره‌سازی‌های جهانی نفت‌خام به ویژه در ایالات متحده آمریکا در حال افزایش است و کار اعضای اوپک و متحدانش برای بازگرداندن توازن به بازارهای جهانی نفت خام هنوز تکمیل نشده است.

وی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پایبندی به توافق کاهش عرضه نفت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک عالی بوده است، گفت: پایبندی امارات به توافق کاهش عرضه رضایت‌بخش بوده است.

چهاردهمین نشست مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک امروز (یکشنبه، ۲۹ اردیبهشت‌ماه) در جده عربستان برگزار می‌شود.

کشورهای عضو این کمیته مشترک موسوم به JMMC تنها درباره مسائل بازارهای جهانی نفت خام و بررسی میزان پایبندی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به توافق کاهش عرضه روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای مصوب نوامبر ۲۰۱۸ در وین  بحث و گفت‌وگو می کنند.

تصمیم نهایی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در صد و هفتاد و ششمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی اوپک  با حضور همه  اعضا و ششمین نشست مشترک وزارتی  تولیدکنندگان عضو و غیرعضو  اوپک در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (سه‌شنبه و چهارشنبه چهارم و پنجم تیرماه ۹۸) در وین در محل دبیرخانه دائمی اوپک گرفته می‌شود.

کد خبر 289229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =