۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
  • کد خبر: 289267
روحانی: در فروش نفت تحریم‌ را دور می‌زنیم

رئیس جمهوری با بیان اینکه وزارتخانه‌های نفت و امور خارجه و بانک مرکزی در خط مقدم مبارزه با تحریم و دور زدن آن هستند، گفت: اکنون نیز در فروش نفت تحریم را دور می‌زنیم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی عصر سه‌شنبه (۳۱ اردیبهشت‌ماه) در نشست شورای اداری استان آذربایجان غربی و افتتاح همزمان طرح‌های زیربنایی و اقتصادی در این استان، گفت: افتتاح طرح‌های بزرگ در روزهایی که آمریکا همه تلاش خود را علیه ما به کار گرفته، نشانه قدرت و سرزندگی ملت ایران است.

وی افزود: کار امروز آمریکا جنگ و تحریم نیست، جنایت علیه بشریت است؛ تحریم و جنگ عادی نیست و اقدام امروز آمریکا با یک جنگ و تحریم متفاوت است، زیرا کشوری که جلوی خرید دارو و مواد غذایی ما را می‌گیرد و مانع سفر بیماران برای معالجه می‌شود، جنایت علیه بشریت است.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه مبارزه امروز ما با آمریکا این است که تولید را تقویت و صادرات را افزایش دهیم، تصریح کرد: مگر لازم است که فقط صادرات کشور متکی به نفت یا به موادی باشد که وابسته به نفت است، اینگونه نیست، بلکه راه باز است؛ صنعت گردشگری می‌تواند بزرگ‌ترین تحول را در کشور ایجاد کند زیرا در یک‌سال گذشته آمارهای مربوط به صنعت گردشگری کشور ۵۰ درصد افزایش یافته است.

روحانی با اشاره به اینکه مناطق آزاد بازرگانی شرایطی دارند که راحت‌تر می‌توانند تحریم را دور بزنند، عنوان کرد: البته ما تحریم را با افتخار دور می‌زنیم و اکنون نیز در فروش نفت تحریم را دور می‌زنیم و با افتخار هم این کار را می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در خط مقدم مبارزه با تحریم بانک مرکزی، وزارت امور خارجه، وزارت نفت و وزارتخانه‌های اقتصادی ما هستند که می‌توانند تحریم را بشکنند و اکنون این کار را می‌کنند، تاکید کرد: همه بخش‌ها، مردم و نهادهای ما این فعالیت را انجام می‌دهند و موفق خواهیم شد که در برابر تحریم پیروز شویم.

رئیس جمهوری در نشست شورای اداری استان آذربایجان غربی از طریق ویدئوکنفرانس دستور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۲ پروژه‌ زیربنایی و اقتصادی را در این استان با اعتباری بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد تومان، صادر کرد که افتتاح طرح گازرسانی به ۱۱ روستا و ۳۴ واحد صنعتی و دو شهرک صنعتی و آغاز عملیات اجرایی طرح گازرسانی به ۲۳ روستا و ۳۵ واحد صنعتی از جمله این طرح‌ها بود.

کد خبر 289267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =