بومی‌سازی مواد شیمیایی آزمایشگاهی در پالایشگاه گاز ایلام

معاون مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز ایلام از بومی‌سازی مواد شیمیایی مصرفی در آزمایشگاه این مجموعه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حامد علیشیری در این باره توضیح داد: مواد شیمیایی آزمایشگاهی در سال‌های گذشته از طریق شرکت‌های خارجی تهیه می‌شد و شرکت پالایش گاز ایلام برای تامین آنها، هزینه مالی و زمانی زیادی  صرف می‌کرد که با شناسایی شرکت‌های تولیدکننده داخلی، این مشکل رفع شد.

وی افزود: به‌منظور حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از خروج ارز از کشور، خط‌مشی آزمایشگاه در زمینه خرید و سفارش‌گذاری دستگاه‌ها، تجهیزات، مواد شیمیایی و دیگر اقلام مصرفی آزمایشگاه بر پایه بومی‌سازی قرار گرفته است. مواد شیمیایی نیز یکی از اقلامی است که به دلیل مصرف مستمر در آزمایشگاه باید به صورت سالانه تامین شود، به همین سبب در سال ۹۷ برنامه بومی‌سازی آن در دستورکار قرار گرفت.

معاون مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز ایلام ادامه داد: به‌منظور بومی‌سازی مواد شیمیایی آزمایشگاه، شرکت‌های تولیدکننده داخلی شناسایی شدند و با توجه به اهمیت کیفیت مواد شیمیایی آزمایشگاهی و تاثیر آن در حصول نتایج، ابتدا نمونه مواد شیمیایی مورد نیاز آزمایشگاه پس از بررسی‌های دقیق فنی با مقدار کم تهیه و پس از بررسی در آزمایشگاه و تایید کیفیت، مواد شیمیایی مورد نیاز از شرکت‌های داخلی تامین شد.

کد خبر 289433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =