ایران و صربستان می‌توانند در زمینه نفت و گاز با یکدیگر همکاری کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران و صربستان می‌توانند در حوزه نفت و گاز با یکدیگر همکاری کنند، گفت: ما می‌توانیم در این حوزه‌ها با صربستان همکاری داشته باشیم تا روابط اقتصادی دو کشور توسعه یابد.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز (چهارشنبه، ۲۲ خردادماه) در دیدار با ژارکو ابرادوویچ، رئیس کمیسیون امور خارجی پارلمان صربستان به فشارهای آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها حتی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را که با توافق آنها امضا شده بود زیرپا گذاشتند و با اعمال تحریم‌های مضاعف، به‌دنبال تحت فشار قرار دادن ایران هستند، اما ایرانی‌ها در برابر این فشارها مقاومت می‌کنند.

وی با بیان اینکه روابط سیاسی ایران و صربستان در سطح بالایی قرار دارد، افزود: متاسفانه روابط اقتصادی بین دو کشور گسترده نیست و در سطح پایینی قرار دارد، در حالی که می‌توانیم از توان یکدیگر در حوزه اقتصادی استفاده کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه ایران و صربستان می‌توانند در حوزه صنعت، کشاورزی، نفت و گاز با یکدیگر همکاری کنند، تصریح کرد: ما می‌توانیم در این بخش‌ها با صربستان همکاری داشته باشیم تا روابط اقتصادی دو کشور توسعه یابد.

ژارکو ابرادوویچ نیز در این دیدار با اشاره به توسعه روابط پارلمانی بین دو کشور ایران و صربستان گفت: همکاری‌های پارلمانی و سیاسی دو کشور در سطح بالایی قرار دارد، اما در حوزه اقتصادی سطح همکاری‌ها بالا نیست که باید توسعه یابد.

رئیس کمیسیون امورخارجی پارلمان صربستان با تاکید بر اینکه صربستان به دنبال این است که همکاری اقتصادی خود را با ایران افزایش دهد، افزود: می‌توان با تاسیس شرکت‌های مختلف در دو کشور، روابط اقتصادی را در تمامی حوزه‌ها گسترش داد.

کد خبر 289555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =