بررسی حادثه آتش‌سوزی سکوی شماره ٩ پارس جنوبی

حادثه آتش‌سوزی سکوی شماره ٩ پارس جنوبی با حضور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و مدیران عملیات و کارشناسان اچ‌اس‌یی و بازرسی وزارت نفت بررسی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، محمد مشکین‌فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس صبح امروز (پنجشنبه، ٢٣ خردادماه) پیش از عزیمت به سکوی سکوی ۹ SPD فازهای ۶، ۷ و ۸ میدان گازی پارس جنوبی با کارکنان شاغل در این سکو که هم اکنون در سایت عملیاتی منطقه پارس جنوبی حضور دارند، دیدار کرد.

وی در این دیدار، مدیریت حادثه آتش‌سوزی ازسوی کارکنان و گروه اطفای حریق را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اینکه پس از دو ساعت از زمان آغاز آتش‌سوزی در یک سکوی گازی پارس جنوبی، حادثه به‌طور کامل مهارشده، ثبت رکوردی ویژه به شمار می‌آید و این شرایط نشان‌دهنده عملکرد بسیار حرفه‌ای و  ستودنی کارکنان حاضر در این عملیات بوده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه در این عملیات اقدام‌های ایمنی و مدیریت بحران به‌خوبی و به‌موقع انجام شده است، اظهار کرد: خوشبختانه کارکنان ضمن حفظ جان خود و حفاظت از تاسیسات گاز، مطابق رویه‌های مشخص مدیریت شرایط اضطراری سکو را کنترل و پس از ایمن‌سازی به‌موقع موقعیت را ترک کردند.

و ی با اشاره به اینکه به‌زودی و با بررسی شرایط موجود در سکوی یادشده از سوی کارشناسان، دلایل حادثه آتش‌سوزی مشخص و ارائه می‌شود، گفت: پس از بررسی علت حادثه و اطمینان کامل از پایداری شرایط ایمن، تولید در این سکو از سر گرفته می‌شود.

بر اساس این گزارش، سکوی شماره ٩، یکی از سه سکوی فازهای ٦، ٧ و ٨ پارس جنوبی است که دیروز پس از یک آتش‌سوزی جزئی در بخشی از آن با واکنش سریع گروه اطفای حریق، آتش مهار شد و نفرات شاغل نیز بدون هیچ گونه آسیب‌ جانی تخلیه و به خشکی اعزام شدند.

کد خبر 289567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =