افزایش ضریب نفوذ گازرسانی روستایی استان سمنان به بیش از ۹۰ درصد

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان از افزایش ضریب نفوذ گازرسانی روستایی این استان به بیش از ۹۰ درصد با بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی در حال اجرا خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا شریفی‌نژاد با بیان اینکه حرکت در مسیر تعالی و بهبود مستمر، ضامن دستیابی به چشم‌انداز شرکت گاز استان سمنان است، به ارائه توضیحاتی درباره آمار شبکه‌گذاری و گازرسانی شهری و روستایی این استان پرداخت و گفت: در سال ۹۷ افزون بر نصب تعداد ۳ هزار و ۷۹۷ انشعاب در سطح استان، بیش از ۱۶۸ کیلومتر شبکه گاز اجرا شد که بر اساس آن طول زیرساخت خطوط گازرسانی استان به حدود ۴ هزار و ۶۵۰ کیلومتر می‌رسد.

وی از پذیرش ۸ هزار و ۷۴۰ مشترک جدید شهری و روستایی در سال ۹۷ خبر داد و افزود: در زمان یادشده، ۲۱۷ واحد صنعتی و کشاورزی و دو نیروگاه مقیاس‌کوچک از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند. همچنین، اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۷ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردارند و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اقدام، شاخص برخورداری جمعیت روستایی استان به بیش از ۹۰ درصد ارتقا یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با اعلام اینکه سالانه بیش از ۶۵۰ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و کوچک مقیاس و همچنین حدود ۶۳۰ میلیون مترمکعب گاز به واحدهای صنعتی و تولیدی استان تحویل داده می‌شود، تصریح کرد: چشم‌انداز شرکت گاز استان سمنان، افزایش سهم گاز طبیعی در سبد انرژی استان به ۷۰ درصد است. افزون بر این، گازرسانی به روستاها با هدف گسترش رفاه و عدالت و گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی با هدف رونق تولید و اشتغال از راهبردهای شرکت گاز برای دستیابی به این چشم‌انداز است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان، کسب رتبه ششم همراه با دریافت لوح سپاس پنج ستاره نخستین دوره جایزه سرآمدی و بهبود مستمر شرکت ملی گاز ایران، کسب رتبه نخست معیار نتایج کلیدی، رتبه دوم معیار مسئولیت اجتماعی و رتبه سوم معیار منابع انسانی و معیار فرآیندها، محصولات و خدمات شرکت‌های گاز استانی از جمله موفقیت‌های شرکت گاز استان سمنان است.

کد خبر 290173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =