شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری توافقنامه همکاری امضا می‌کنند

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به‌منظور انجام عملیات حفاری و خدمات جانبی، با شرکت ملی حفاری ایران توافقنامه همکاری امضا می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، صفرعلی رئیسی، معاون مدیرامور فنی (حفاری) شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: این توافقنامه شامل ارائه خدمات مورد نیاز این شرکت در زمینه عملیات حفاری و تعمیر چاه‌های نفت و گاز در پنج بخش برای یک دوره پنج‌ساله از سوی شرکت ملی حفاری ایران است.

وی افزود:‌ این پنج بخش شامل عملیات حفاری و خدمات جانبی (دکل‌ها)، حفاری انحرافی، حفاری زیر فشار تعادل (UBD)، نمودارگیری از گل حفاری (Mud Logging) و مدیریت پسماند است که  پیش از این برای هر یک از این پنج بخش توافقنامه‌های جداگانه‌ای داشتیم.

وی اظهار کرد: به منظور چابک‌سازی و بهبود عملیات حفاری، توافقنامه‌های پیشین بازنگری و همه آنها در یک توافقنامه ادغام و با برگزاری بیش از ۵۰ نشست تخصصی و مدیریتی روزآمد و مفاد آن تدوین شد.

رئیسی گفت: همچنین با برگزاری بیش از ۲۰ نشست مشترک با مدیران و کارشناسان شرکت ملی حفاری ایران مفاد توافقنامه جدید بررسی و کاستی‌های آن برطرف شد و اکنون به عنوان یک توافقنامه منسجم آماده امضای دو طرف است.

معاون مدیر امور فنی (حفاری) شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: از دیدگاه ما شرکت ملی حفاری ایران یکی از بازوهای توانمند شرکت ملی نفت ایران برای تحقق اهداف برنامه‌های تولید است و هرچه این شرکت قوی‌تر باشد، رسیدن به اهداف تولید نیز سریع‌تر محقق می‌شود، از این رو در این توافقنامه استفاده حداکثری از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزای شرکت ملی حفاری ایران مدنظر قرار داده شده است.

رئیسی یادآور شد:‌ این توافقنامه در روزهای آینده از سوی مدیران عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران امضا خواهد شد.

کد خبر 290804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =