الزام‌های ساخت کارخانه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ دهلران بررسی شد

الزام‌های ساخت کارخانه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ دهلران در نشست مشترک مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با مدیران این شرکت و شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک) بررسی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، رامین حاتمی در نشست مدیران شرکت نفت مناطق مرکزی و شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک) با اشاره به زمینه مشترک همکاری در اجرای طرح ملی ساخت کارخانه NGL3100 و تامین خوراک پایدار آن از سوی شرکت نفت مناطق مرکزی اظهار کرد: مقدار گاز برای تامین خوراک پایدار کارخانه NGL3100 در مجموع روزانه ۲۰۶ میلیون فوت مکعب یا معادل ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب است که ۱۲۰ میلیون فوت مکعب آن از سوی ایستگاه تقویت فشار دهلران، ۲۱ میلیون فوت مکعب از ورودی پایدار، ۲۰ میلیون فوت مکعب از ایستگاه تقویت فشار پایدار غرب و ۴۵ میلیون فوت مکعب در روز از طریق ایستگاه تقویت فشار چشمه‌خوش ارسال می‌شود.

وی درباره مبادی تامین گاز مورد نیاز NGL3100 افزود: یکی از مبادی تامین گاز مورد نیاز، ایستگاه تقویت فشار گاز دهلران است که برای فشارافزایی گازهای همراه میدان‌های دهلران و دانان به میزان ۱۲۰ میلیون فوت مکعب از میزان دو بار به ۱۳۲ بار طراحی می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ادامه داد: سرمایه‌گذار آن صندوق‌های بازنشستگی نفت و پیمانکار اجرایی شرکت اویک و مدت زمان اجرای آن ۲۳ ماه است، همچنین خطوط لوله ارتباطی ۱۶ اینچ به طول ۵۸ کیلومتر، مخزن میعان‌گیر و تاسیسات ورودی به ایستگاه NGL3100 و ایستگاه تقویت فشار دهلران در حال انجام و بسته‌های فنی آن تهیه شده است.

حاتمی افزود: جمع‌آوری و تزریق گازهای همراه نفت میدان نفتی چشمه‌خوش با هدف جمع‌آوری گازهای همراه نفت و فشارافزایی برای تامین خوراک NGL3100 به میزان ۴۵ میلیون فوت‌مکعب در روز گاز ترش و روزانه ۵۸ میلیون فوت مکعب گاز شیرین برای تزریق گاز در میدان نفتی چشمه‌خوش و احداث ایستگاه تقویت فشار چشمه‌خوش برای گازهای همراه پایدار غرب با هدف جمع‌آوری و فشارافزایی گازهای همراه نفت تولیدی از میدان پایدار غرب آسماری برای تزریق روزانه ۲۰ میلیون فوت‌مکعب در میدان نفتی چشمه‌خوش از دیگر پروژه‌های تعریف‌شده است.

وی درباره مراحل اجرایی کار اظهار کرد: مذاکرات قراردادی با شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک) و یک سرمایه‌گذار دیگر پایان یافته است. اسناد فنی، پیشنهاد فنی و مالی، نهایی‌سازی شده و به هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران به منظور دریافت مصوبه ارائه شده است.

بر اساس این گزارش، غلامرضا منوچهری، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک) در این نشست مشترک، با بیان اینکه برآیند همکاری شرکت‌های کارفرما و پیمانکار، شکوفایی و توسعه کشور را به دنبال دارد، اظهار کرد: همه ما به عنوان شرکت‌های کارفرما و پیمانکار یک هدف مشترک داریم که همانا توسعه اقتصادی، شکوفایی کشور و انجام طرح‌های ملی است. در این باره، همه باید تسهیل‌کننده امور باشیم تا روند اجرای کار شتاب بیشتری داشته باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به ماهیت و طبیعت این قبیل کارها که دارای تنوع و کثرت امور از جمله تنوع مالی، جغرافیایی، پیمانکاری، نوع ارز، وندورها و طراحی‌ها بسیار متنوع و پیچیده هستند و در صورت نرسیدن به وحدت و تعامل، امکان نقصان در اجرای این کار وجود دارد و زیان آن متوجه سرمایه‌گذار و صنعت نفت و متعاقب آن منافع ملی خواهد بود، با اعتمادسازی، همکاری، فداکاری، تفویض اختیارات در موارد مورد نیاز، ساده کردن مسیر کارها و کاهش لایه‌های کاری، پیچیدگی فرآیندها کاهش و سرعت اجرای طرح افزایش می‌یابد.

کد خبر 290812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =