اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی بسیار سخیف و غلط بود

رئیس جمهوری اقدام انگلیس در توقیف کشتی نفتکش ایرانی را بسیار کودکانه، سخیف و اشتباه توصیف کرد و گفت: انگلیسی‌ها آغازگر ناامنی در دریا هستند و امیدواریم این کار را ادامه نداده و تکرار نکنند، زیرا تکرار آن سبب ناامنی در جهان می‌شود و به زیان همه خواهد بود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۱۹ تیرماه) در نشست هیئت دولت، گفت: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی در منطقه است و از این رو به فضای کشور تجاوز کرد که البته با پاسخ قاطع روبه‌رو شد و از سوی دیگر به‌طور نیابتی، کشتی نفتکش ایرانی را توقیف کردند که کار بسیار سخیف و غلطی انجام دادند.

وی افزود: انگلیسی‌ها در آب‌های سرزمینی اسپانیا به ناروا این کشتی را توقیف کردند، در حالی که خودشان در این سرزمین و منطقه جبل‌الطارق اشغال‌گر هستند، زیرا این سرزمین متعلق به اسپانیاست و دولتی اشغال‌گر که به ناروا در این منطقه حضور دارد این کار سخیف را انجام داده و این در حالی است که مردم اسپانیا نیز از این کار انگلیس اعلام انزجار دارند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه اقدام انگلیسی‌ها کاری بسیار سخیف، غلط و اشتباه بود و به زیان آنهاست، تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم که در سطح جهان، خطوط کشتیرانی امنیت کامل داشته باشد و به انگلیسی‌ها گوشزد می‌کنم که شما آغازگر ناامنی هستید و تبعات آن را بعدا درک خواهید کرد.

روحانی ادامه داد: البته ممکن است انگلیسی‌ها به دستور آمریکا یا آنچه که گروه «ب» نامیده می‌شود این کار را کرده باشد که البته باز هم اقدام غلط و اشتباهی است. ضمن اینکه می‌دانیم که در داخل انگلیس شرایط انسجام ندارد و بهم ریخته است و دولت و پارلمانی به‌طور منسجم وجود ندارد، اما در عین این سراسیمگی و بهم‌ریختگی، توقیف کشتی نفتکش ایرانی کاری احمقانه بود.

کد خبر 290848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =