هپینس-۱ پس از ۲ ماه و ۲۰ روز راهی آب‌های ایران شد

شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد: نفتکش هپینس- ۱ که چندی پیش به دلیل نقص فنی در موتورخانه به جده عربستان منتقل شده بود، سرانجام روز شنبه پس از دو ماه و ۲۰ روز، با هدایت دو یدک‌کش راهی آب‌های کشور شد.

به گزارش شانا، به نقل از شرکت ملی نفتکش ایران، کشتی‌ غول‌پیکر هپینس-۱ (Happiness ۱) دهم اردیبهشت ماه امسال  هنگامی که در دریای سرخ به سمت کانال سوئز در حرکت بود، در فاصله ۷۰ مایلی بندر جده دچار آبگرفتگی در موتورخانه شد. شرایط اضطراری نفتکش سبب ‌شد این کشتی بر اساس عرف و قوانین بین‌المللی دریایی به لنگرگاه بندر جده عربستان به عنوان نزدیک‌ترین بندر امن منتقل شود.

با انجام پاره‌ای اقدام‌های اولیه و استقرار ثبات نسبی در وضع کشتی، دو فروند یدک‌کش توسط شرکت ملی نفتکش ایران به بندر جده اعزام شد تا این نفتکش را به آب‌های کشور انتقال دهد.

با تلاش‌های گسترده شرکت ملی نفتکش ایران و رایزنی‌های سیاسی و دیپلماتیک مقام‌های کشور و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوطه، سرانجام این کشتی روز شنبه (۲۹ تیرماه) پس از دریافت مجوز از دولت عربستان، آب‌های این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.

در مدت قریب به سه ماه گذشته، کاپیتان و دیگر کارکنان خدوم و زحمتکش این کشتی به دلیل آب‌گرفتگی موتورخانه و محدودیت‌های ایجاد شده ناشی از آن، وضع نامناسب آب و هوایی و همچنین بلاتکلیفی چند هفته‌ای، شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتند که تحمل آن جز با عشق به میهن و فداکاری در راه حفظ جریان صادرات نفت ایران و تامین منافع ملی امکان‌پذیر نبود.

شرکت ملی نفتکش ایران ضمن ابراز خرسندی از آغاز عزیمت نفتکش هپینس-۱ و ۲۶ خدمه آن به سمت آب‌های کشور، از همکاری و پیگیری‌های ارزنده همه نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط که در طول مدت قریب به سه ماه، تلاش‌های ارزنده‌ای را برای زمینه‌سازی برگشت این کشتی نفتکش انجام دادند، صمیمانه سپاسگزاری می‌کند.

کد خبر 291240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =