عملیات اجرایی خط تغذیه گاز امامزاده هاشم به پلور آغاز شد

فاز نخست خط تغذیه گاز ۱۶ اینچ امامزاده هاشم به پلور کلنگ‌زنی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، بهرام صلواتی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران امروز (دوشنبه، هفتم مردادماه) در آیین آغاز عملیات اجرایی خط تغذیه گاز امامزاده هاشم به پلور، اظهار کرد: بسته پیمان‌سپاری این فاز نیز مانند فاز نخست خط انتقال این پروژه که مناقصه آن ظرف یک ماه برگزار شد، به صورت فشرده و البته طبق مقررات و استانداردها، آماده برگزاری است.

وی افزود: مدت زمان برگزاری مناقصه ۲۱۶ روز است، اما از آنجا که ما در این پروژه رکورد ثبت و ظرف یک ماه، مناقصه را برگزار کردیم، قصد داریم این رکورد را بار دیگر برای فاز دوم تکرار و ان‌شاءالله ظرف مدت یک‌ماه، پیمانکار آن را مشخص و در شهریورماه کلنگ‌زنی فاز دوم را آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان اینکه پیش‌بینی‌ زمان اجرای این پروژه ۹ تا ۱۰ ماه است، گفت: به این ترتیب، ان‌شاءالله تابستان سال آینده، پروژه فاز دوم به بهره‌برداری می‌رسد.

صلواتی تصریح کرد: این در حالی است که در اجرای فاز نخست با توجه به سرمای پیش رو، زمان را فشرده‌تر کردیم تا ان‌شاءالله تا پیش از زمستان، پروژه به بهره‌برداری برسد و گاز به پلور تزریق شود.

وی در پایان یادآور شد: طول این خط لوله ۱۲ کیلومتر، ارزش این پروژه برابر ۷۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت انتقال گاز آن، ۸۰۰ هزار مترمکعب در روز است.

کد خبر 291524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =