بهره‌مندی ۱۶۵ روستای اهر از نعمت گاز طبیعی

فرماندار اهر گفت: اکنون ۱۶۵ روستای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و بهره‌برداری از خط لوله انتقال گاز ورزقان - اهر، زیرساخت توسعه صنعتی این شهرستان را تقویت کرده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان آذربایجان شرقی، زاهد محمودی امروز (پنجشنبه، دهم مردادماه) در آیین گشایش رسمی پروژه‌های گازرسانی آذربایجان شرقی گفت: امروز آذربایجان شرقی میزبان رئیس‌جمهوری است تا شاهد افتتاح طرح‌های متنوعی باشیم که یکی از آنها افتتاح طرح‌های گازرسانی صنعتی و روستایی است.

فرماندار اهر درباره گازرسانی به این شهرستان توضیح داد: ۱۶۵ روستا در شهرستان اهر از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، همچنین یک ماه پیش طرح گازرسانی به ۱۴ روستای دیگر کلنگ‌زنی شد که از جمله روستاهای محروم محسوب می‌شوند.

محمودی ادامه داد: اکنون ۲۱ روستا از گاز بی بهره‌اند که در نقاط سردسیر و جنگلی واقع شده‌اند و در صورتی که به آنها گازر سانی نشود، زمستان امسال به سراغ درختان و محیط زیست خواهند رفت.

وی با اشاره به افتتاح خط لوله انتقال گاز ورزقان  _ اهر اظهار کرد: این خط یکی از زیرساخت‌های توسعه صنعتی شهرستان اهر است که به دلیل ایجاد پایداری گازرسانی در این منطقه به عنوان پدافند غیرعامل نیز محسوب می‌شود.

محمودی با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی برای بهره مندی از گاز طبیعی، از معاون وزیر نفت در امور گاز خواست تا ۸۰ واحد صنعتی باقی‌مانده شهرستان اهر را نیز در برنامه گازرسانی صنایع قرار دهد.

کد خبر 291627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =