تکمیل زنجیره ارزش راهبرد شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس

تنوع محصول و تکمیل زنجیره ارزش از اولویت‌های برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، میثم امیری، مدیر طرح‌های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تاکید بر هدف‌گذاری برای تکمیل زنجیره ارزش در طرح‌های توسعه‌ای این شرکت اظهار کرد: در مورد طرح پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس به دنبال آن هستیم تا پس از راه‌اندازی کامل این پالایشگاه، تولید تا صنایع تکمیلی ادامه یابد و ضمن تکمیل زنجیره ارزش، سودآوری نیز بیشتر شود.

وی با اشاره به قابلیت‌های موجود برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر در مسیر تکمیل زنجیره ارزش گفت: به دنبال تکمیل طرح پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، زنجیره تأمین خوراک چند طرح پتروشیمی فراهم خواهد شد.

مدیر طرح‌های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به طرح پتروشیمی سنقر که چندی پیش آیین کلنگ‌زنی آن برگزار شد، اشاره و تصریح کرد: این طرح تولیدکننده کامپاند است و به نوعی پایین‌دست پتروشیمی ایلام محسوب می‌شود.

امیری با بیان اینکه براساس اهداف تعریف‌شده در این شرکت به دنبال طرح‌هایی برای تکمیل زنجیره ارزش هستیم، گفت: یک طرح منواتیلن گلایکول (MEG) در حال مذاکره برای دانش فنی (لایسنس) است. در نظر داریم گاز متان را با فناوری جدید که چهار سال است در دنیا استفاده می‌شود به MEG تبدیل کنیم.

به گفته وی، نمونه دیگر یک طرح MTO است که در پایین‌دست پتروشیمی آپادانا راه‌اندازی و در این طرح از متانول، پروپیلن و اتیلن تولید خواهد شد. این طرح در حال مطالعات امکان‌سنجی است.

کد خبر 291717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =