ساختار پرداخت یارانه انرژی باید اصلاح شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اصلاح ساختار پرداخت یارانه انرژی، مصرف کاهش می‌یابد، گفت: جهت فعلی یارانه‌ها در بخش حامل‌های انرژی ناعادلانه است.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، الیاس حضرتی، با اشاره به طرح اصلاح ساختار اقتصادی کشور، گفت: مهم‌ترین موضوع در اصلاح ساختار، تصمیم‌گیری نظام در حوزه حامل‌های انرژی و نوع اتخاذ سیاست در این بخش است. در تصمیمی منطقی باید عنوان شود که آیا کشور وارد بحث حامل‌های انرژی می‌شود یا خیر.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای ساماندهی بخش سوخت بازار متشکل انرژی ایجاد شود، افزود: افراد زیادی در مرز پاکستان، عراق و ترکیه برای خرید بنزین از ایران در صف ایستاده‌اند، جهت فعلی یارانه‌ها در بخش حامل‌های انرژی ناعادلانه است، زیرا فردی که مصرف کمتری داشته مورد تنبیه قرار گرفته و شخصی که مصرف بیشتری داشته تشویق می‌شود که این جهت با اصلاح ساختار اقتصادی تغییر می‌یابد.

وی تصریح کرد: با اصلاح ساختار پرداخت یارانه انرژی، هشت دهک اول منتفع می‌شوند، اما دو دهک بالای درآمدی باید هزینه بیشتری پرداخت کنند و حدود ۱۲ درصد خسارت متحمل می‌شوند.

حضرتی با بیان اینکه با اصلاح ساختار پرداخت یارانه انرژی مصرف کاهش می‌یابد، عنوان کرد: این موضوع موجب می‌شود دیگر افراد تک‌سرنشین در شهر تردد نکنند و اجرای آن به سود منافع ملی است.

کد خبر 291731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =