ساخت و تعمیر  بیش از ۵۰۰ قلم کالای مورد نیاز صنعت نفت در زاگرس جنوبی

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ۵۲۱ قلم کالای مورد نیاز صنعت نفت و گاز را ساخته و تعمیر کرده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سیدمحمود میرباقری، مدیرعملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی درباره مشارکت بخش خصوصی در ساخت و تعمیر این اقلام اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۴۹۹ قطعه از اقلام و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز با مشارکت و حمایت این شرکت، از سوی شرکت‌های توانمند داخلی ساخته و ۲۲ قلم کالا نیز تعمیر شده است.

وی با اشاره به شناسایی شرکت‌های توانمند داخلی و ضرورت حمایت از آنها در پیشبرد طرح‌های ملی و با توجه به اهمیت تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید، اظهار کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت توانمندسازی و لزوم شناسایی و حمایت از شرکت‌های داخلی، اداره مهندسی تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از سال‌های گذشته با تشکیل کارگروه‌های فنی و تخصصی در حوزه‌های برق، مکانیک و ابزار دقیق، ضمن انجام فاز مطالعاتی پروژه‌های ساخت یا تعمیر تجهیزات مورد نیاز، تلاش زیادی برای بومی‌سازی تجهیزات صنعت نفت داشته است.

وی تعمیر یک دستگاه VGV Controller، سه عدد کارت تغذیه الکترونیکی و ساخت پیچ و مهره کوپلینگ توربین زیمنس SGT ۴۰۰ را که یکی از توربین‌های پیشرفته صنعت نفت و گاز است، از جمله فعالیت‌های تعمیراتی انجام گرفته از سوی زاگرس جنوبی در سال جاری عنوان کرد. همچنین تعمیر انواع شیرآلات، الکتروموتور، پمپ‌های هیدرولیکی، ترانسفورماتور و ساخت انواع اورینگ، واشر، رینگ، چرخ‌دنده، دستگاه‌های برش و ... را از دیگر اقلام تعمیری یا ساخته‌شده از سوی این شرکت می‌توان نام برد.

میرباقری افزود: فاز مطالعاتی ساخت یا تعمیر تجهیزات از سوی تیم‌های متخصص این شرکت که تجربه سال‌ها کار در تاسیسات نفتی را دارند، انجام می‌شود.

مدیرعملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی رویه و فرآیند اجرای کار در حوزه ساخت و تعمیر قطعات در این شرکت را بر مبنای دو رویکرد مهندسی معکوس و مهندسی منفی دانست و تصریح کرد : شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در زمینه ساخت یا تعمیر تجهزات مورد نیاز صنعت نفت، دو رویکرد مهندسی معکوس و مهندسی منفی (تجهیزاتی که با هدف وابستگی دائم مشتری از سوی سازندگان خارجی با کیفیت پایین ساخته می‌شود) در زمینه ساخت تجهیزات تکنولوژی پیچیده (های‌تک) صنعت نفت را با اولویت دو شاخص زمان و میزان هزینه تمام‌شده دنبال می کند.

کد خبر 291984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =