تاکید بر اجرای به‌موقع طرح انتقال نفت گوره - جاسک

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت بر اجرای به‌موقع طرح انتقال نفت گوره - جاسک تاکید کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های کشور، اجرای این طرح ملی در زمان‌بندی مقرر بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان خوزستان، تورج دهقانی امروز (چهارشنبه، ۲۳ مردادماه) پس از بازدید از شرکت لوله‌سازی اهواز و شرکت فولاد اکسین خوزستان در نشستی با حضور مدیران شرکت فولاد اکسین افزود: اجرای به‌موقع طرح، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و با توجه به تاکید سیاست‌های کشور بر اولویت داشتن این طرح، اجرای به‌موقع آن سرلوحه کار نفت قرار دارد.

وی گفت: امیدواریم فاز نخست این طرح تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد و نخستین محموله نفت خام از بندر جاسک صادر شود.

دهقانی ارزش سرمایه‌گذاری این طرح را حدود ۲ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: حدود ۵۰ درصد آن به تامین لوله، ورق و اسلب مربوط است که به‌طور تقریبی ۵۰۰ میلیون دلار ارزش قراردادهای این بخش است.

بر اساس این گزارش، انتقال روزانه یک میلیون بشکه انواع نفت خام سبک و سنگین میدان‌های جنوب غربی کشور به سواحل جنوب شرقی، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌ کردن آن، ‌امکان تأمین خوراک پالایشگاهی برنامه‌ریزی‌شده برای احداث در سواحل مکران، ‌فراهم‌سازی زمینه برای سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های صنایع پایین‌دستی و توسعه پایدار مناطق محروم جنوب‌شرقی کشور از جمله اهداف اجرای طرح انتقال نفت خام گوره - جاسک است.

کد خبر 292083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =