سیاست دولت فروش فرآورده‌های نفتی به جای نفت خام است

رئیس جمهوری سیاست دولت را فروش فرآورده‌های نفتی به جای نفت خام اعلام کرد و گفت: برای این کار پالایشگاه‌های موجود را توسعه داده و پالایشگاه‌های جدید ایجاد خواهیم کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۳۰ مردادماه) در دیدار اعضای هیئت دولت با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، به نوسانات در بازار کالا و ارز در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود تلاش‌های همه‌جانبه آمریکا برای جلوگیری از صادرات و واردات کالا، توانستیم در بازار تعادل و ثبات ایجاد کنیم.

وی با تجلیل از صبر و مقاومت ملت ایران در برابر فشارها افزود: امروز در سطح جهانی آمریکا به‌عنوان یک پیمان‌شکن منزوی شناخته می‌شود و از لحاظ حقوقی، اولین بار در دو نوبت آمریکا را در مجامع حقوقی جهانی محکوم کردیم. امروز آمریکا دست به تروریسم اقتصادی علیه همه ملت ایران و کودکان و زنان و مردان ایرانی زده است.

رئیس جمهوری با اشاره به گام‌های متقابل ایران در کاهش تعهدات برجامی تصریح کرد: مسیر صحیح و درستی را در کاهش تعهدات انتخاب و تاکید کرده‌ایم صبر ما حدی دارد و در برابر بی‌تعهدی آنها نمی‌توانیم تعهد کامل بپذیریم.

روحانی با بیان اینکه اگر مذاکرات با ۱+۴ موفق باشد می‌تواند شرایط را عوض کند، گفت: اگر گفت‌وگوها ناموفق باشد، به مسیر خود ادامه خواهیم داد.

وی عنوان کرد: قدرت‌های جهانی می‌دانند که در صورت تحریم کامل نفت و به صفر رساندن صادرات نفت ایران، آبراه‌های بین‌المللی نمی‌تواند امنیت سابق را داشته باشد، بنابراین فشار یکجانبه علیه ایران نمی‌تواند به نفع آنها باشد و امنیت‌شان را در منطقه و جهان تضمین نمی‌کند.

رئیس‌ جمهوری گفت: در گام نخست توانستیم در زمینه گازوئیل خودکفا شویم و به صادرات برسیم و امروز هم در زمینه بنزین خودکفا شده و بنزین صادر می‌کنیم، البته باید مصرف بی‌رویه بنزین را کاهش دهیم که چارچوب مناسبی را در شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی برای این هدف تصویب کرده‌ایم.

روحانی با اشاره به دستور رهبر انقلاب درباره تغییر و اصلاح ساختار بودجه افزود: هرچند در این مورد مقداری تاخیر داریم، اما تحریم فرصتی برای تغییر ساختار بودجه به وجود آورده است.

وی با اشاره به ضرورت هم‌افزایی هر سه قوه تاکید کرد: اگر همه دستگاه‌ها در کنار هم قرار بگیریم و همدیگر را یاری کنیم، با شتاب بیشتر از تحریم‌ها عبور می‌کنیم، حل مشکلات مردم سریع‌تر می‌شود و آمریکا را به‌زانو در خواهیم آورد.

کد خبر 292276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =