صرفه‌جویی ۸ میلیارد تومانی بهداشت و درمان صنعت نفت در حوزه دارو

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از صرفه‌جویی ۸ میلیارد تومانی این سازمان در هزینه دارو خبر داد و اعلام کرد: بهداشت و درمان در بخش‌های مالی و خدمات درمانی نمره قبولی گرفت.

به گزارش شانا به نقل از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، حبیب‌الله سمیع با اشاره به گزارش حسابرسان سازمان حسابرسی وزارت اقتصاد و دارایی و ارائه آن در مجمع عمومی سازمان افزود: خوشبختانه گزارش ارائه شده از سوی حسابرسان، نسبت به دیگر شرکت‌های تحت پوشش شرکت ملی نفت ایران از شرایط مطلوبی برخوردار بوده است.

وی روند عملکرد مالی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت را در پنج سال اخیر مثبت ارزیابی و عنوان کرد: در سال ۹۷ عملکرد مالی سازمان مورد تائید و قبول مجمع و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بوده است.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به ضرورت توجه به مدیریت هزینه‌ها با توجه به سند راهبردی ابلاغی وزیر نفت تصریح کرد: تخصیص بودجه به مناطق طبق سنوات گذشته مبتنی بر ارائه گزارش عملکرد مناطق است.

سمیع از دیگر اقدام‌های انجام شده به منظور صرفه‌جویی مالی را خرید متمرکز دارو و اقلام پرمصرف در سه سال اخیر عنوان کرد و گفت: سال گذشته مبلغی بالغ بر ۸ میلیارد تومان در هزینه دارو صرفه‌جویی شد که جای قدردانی از همکاران مدیریت سلامت به ویژه حوزه دارو و تجهیزات پزشکی را دارد.

رشد ۲۰ درصدی خرید متمرکز دارو در سال ۹۷

وی اظهار کرد: پارسال ۱۴۷ میلیارد تومان و سال ۹۶، مبلغ ۱۲۱ میلیارد خرید متمرکز دارو انجام شد که این رشد ۲۰ درصدی با توجه به تورم و افزایش قیمت‌ها قابل قبول است.

این مقام مسئول ادامه داد: اقلام پرمصرف تجهیزات پزشکی آنژیو کت، سرنگ، دستکش، گاز، باند و مواد ضدعفونی‌کننده بیمارستانی هم به‌صورت خرید متمرکز در دستور کار است که پارسال برای دو قلم تجهیزات پرمصرف از جمله آنژیوکت و سرنگ اقدام شد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اظهار کرد: در نشست مجمع، کل عملکرد سازمان پارسال به‌طور مختصر ارائه شد که شامل خدمات پیشگیرانه دندان‌پزشکی، معاینات دوره‌ای طب صنعتی، پزشک خانواده، کنترل بیماری‌های غیرواگیردار، حوزه درمان مستقیم و غیرمستقیم و تخصیص بودجه مبتنی بر عملکرد بود.

سمیع تصریح کرد: درباره خدمات پیشگیرانه، معاینات طب صنعتی شاغلان، شناسایی شیوع بیماری‌های غیرواگیردار و پیگیری و درمان سه بیماری عمده فشار خون، چربی خون و چاقی شاغلان و خانواده‌های آنان گزارش‌هایی ارائه شده است.

به گفته وی، پارسال از کل جمعیت شاغلان صنعت نفت، ۵۶ هزار نفر مورد معاینات دوره‌ای قرار گرفته‌اند که طبق آمار ارسالی ۱۱ درصد مبتلا به فشار خون، ۸ درصد مبتلا به دیابت و نزدیک به ۵۰ درصد مبتلا به چاقی و اضافه وزن هستند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت افزود: در نشست مجمع از اعضا درخواست شد برای افزایش مشارکت کارکنان در معاینات دوره‌ای، ابلاغیه‌هایی به چهار شرکت اصلی ارسال شود تا افراد از وضع جسمی خود مطلع و پیگیر روند درمان باشند.

سمیع با تاکید بر شناسایی و پیگیری بیماری‌ها گفت: خوشبختانه نزدیک به ۵۰ درصد افراد مبتلا به بیماری فشار خون بالا شناسایی شده‌اند و به اهداف استاندارد کنترل بیماری رسیده‌اند.

ارائه بسته‌های پزشکی به کارکنان صنعت نفت

این مقام مسئول به ارائه بسته‌های خدمتی به خانواده‌های شاغلان صنعت نفت اشاره و اظهار کرد: در حوزه پزشک خانواده هم ۶۰ درصد خانواده‌ها دارای پرونده پزشکی هستند و خدمات دریافت می‌کنند، همچنین در حوزه دندان‌پزشکی با فراخوان‌های متعدد در ارائه خدمات پیشگیرانه موفق عمل کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت یکی دیگر از اقدام‌های مثبت سازمان در حوزه مدیریت برنامه‌ریزی را راه‌اندازی سامانه ساتا عنوان کرد و گفت: هدف از راه‌اندازی این سامانه، تمرکز بر فعالیت همه مناطق و بهبود تصمیم‌گیری مدیریتی است.

سمیع با تاکید بر تغییرات فعالیت‌های حوزه مدیریت منابع انسانی افزود: خوشبختانه در این حوزه گام‌های موثری برداشته شده است و البته باید در حوزه نیروهای پرکیس پزشک تغییراتی با همکاری خود پزشکان به‌ویژه پزشکان عمومی انجام شود تا باامنیت خاطر بیشتری فعالیت داشته باشند و به همه امتیازهای خود دست یابند.

وی تصریح کرد: سه رکن اساسی سرمایه انسانی کارآمد و توانمند، تجهیزات پزشکی، غیرپزشکی و فضای فیزیکی برای رضایت‌مندی، بهره‌وری و افزایش کمیت و کیفیت در حوزه درمان است که مهم تلقی می‌شود و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در هر سه حوزه طرح‌هایی را با موفقیت اجرا کرده است.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: در حوزه مدیریت مهندسی و ساختمان، بازسازی و نوسازی بخش‌های مختلف از جمله اتاق عمل و زایشگاه بیمارستان توحید جم، اورژانس، ICU و بخش دیالیز بیمارستان صنعت نفت اهواز در دستورکار است.

کد خبر 292400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =