۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
  • کد خبر: 292448
دلیل واقعی پایان اوج‌گیری تولید نفت آمریکا

یکی از باورهایی که جلو رشد قیمت نفت را گرفته، این است که تولید نفت آمریکا هر سال افزایش خواهد یافت، اما در واقعیت شرکت‌های نفتی آمریکایی در حال کاهش بودجه حفاری و تکمیل چاه‌های خود هستند و شمار دکل‌های فعال حفاری هر هفته در حال کاهش است.

به گزارش پایگاه اینترنتی اویل پرایس، امروز چاه‌های جدید نفتی که در آمریکا کامل می‌شوند، برای جبران نرخ افت تولید چاه‌های کنونی این کشور کافی نیستند.

بانک آمریکایی ریموند جیمز به‌تازگی برآورد کرده که در سه سال گذشته نرخ افت تولید در چاه‌های نفت آمریکا از یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

آمار چاه‌های حفاری‌شده اما تکمیل‌نشده در آمریکا اکنون به سطح عادی بازگشته بنابراین، شمار چاه‌های در حال حفر و شمار چاه‌های در حال تکمیل اکنون برابر است. برای حفظ تولید نفت آمریکا در سطح کنونی لازم است هر سال ۱۲ هزار چاه افقی حفر شود و شمار چاه‌های تکمیل‌شده در آمریکا باید افزایش بسیار بیشتری داشته باشد.

در سه سال گذشته، ۹۰ درصد از رشد تولید نفت جهان مربوط به آمریکا بوده است و اگر رشد تولید نفت آمریکا متوقف شود، عرضه جهانی نفت برای هماهنگی با تقاضا دچار چالش خواهد شد.

تولید نفت آمریکا همچنان ظرفیت رشد دارد، اما اگر قیمت نفت بسیار بالاتر از سطح امروز افزایش نیابد، این رشد تولید محقق نخواهد شد.

کد خبر 292448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =