عملیات اجرایی حفاری ۷ حلقه چاه در میدان نفتی گچساران آغاز شد

عملیات اجرایی پروژه حفاری هفت حلقه چاه در میدان نفتی گچساران در گستره فعالیت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، احمد تمدن، مدیر پروژه حفاری هفت حلقه چاه در میدان نفتی گچساران در شرکت ملی حفاری ایران گفت: پروژه حفاری ۲+۵ حلقه چاه در سازند خامی میدان نفتی گچساران از شمار پروژه‌های میدان‌محور به شمار می‌آید که برای حفظ، نگهداشت و افزایش تولید ازسوی شرکت ملی نفت ایران برنامه‌ریزی و تعریف شده است.

وی افزود: اجرای این پروژه، اواخر پارسال از طریق مناقصه به شرکت ملی حفاری ایران واگذار و پس از برنامه‌ریزی و بررسی مسائل فنی و مهندسی با همکاری متخصصان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اختصاص دستگاه حفاری ۲۷ فتح ناوگان ملی حفاری وارد فاز اجرایی شد.

مدیر پروژه حفاری هفت حلقه چاه در میدان نفتی گچساران در شرکت ملی حفاری توضیح داد: هم‌اکنون در حال زمینه‌سازی برای افزایش تعداد دستگاه‌های حفاری به سه دکل در این میدان هستیم که این فرآیند با محور شتاب‌بخشی در اجرا و تحویل به‌موقع پروژه منطبق با برنامه زمان‌بندی کارفرما هستیم.

تمدن اظهار کرد: متخصصان و کارشناسان این شرکت، سابقه حفاری و ارائه خدمات فنی و مهندسی در همه میدان‌های نفتی و گازی مناطق خشکی و دریایی کشور از جمله حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب را دارند.

در همین حال، علی ابدالی لرکی، سرپرست پروژه‌های نگهداشت و افزایش تولید در ناحیه گچساران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نیز گفت: پروژه حفاری ۲+۵ حلقه چاه در موقعیت عمومی این میدان نخستین پروژه‌ای است که به صورت کلید در دست (EPD) ازسوی این شرکت به شرکت ملی حفاری ایران واگذار می‌شود.

وی با اشاره به توانمندی‌های شرکت ملی حفاری تصریح کرد: تلاش بر این است تا در همکاری و همیاری مشترک با ملی حفاری، این پروژه در مدت تعیین شده که مورد تاکید وزارت نفت است پایان یابد.

کد خبر 292716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =