اجرای ۱۵۲ کیلومتر شبکه گاز فولادی و پلی‌اتیلن در زاهدان از سوی شرکت گاز خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از اجرای ۱۵۲ کیلومتر شبکه گاز فولادی و پلی‌اتیلن در سطح شهر زاهدان خبر داد و گفت: اجرای ۵۰۰ کیلومتر شبکه گاز به همراه احداث ۱۱ ایستگاه تقلیل فشار گاز درون‌شهری به‌عهده شرکت گاز معین خراسان رضوی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان سیستان و بلوچستان، در نشست استانداری که ظهر روز چهارشنبه (۱۳ شهریورماه) با حضور مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران و مقام‌های استان سیستان و بلوچستان در ساختمان استانداری برگزار شد، هر یک از مدیران به ارائه گزارشی از روند کار خود درباره شتاب در روند توسعه گازرسانی در سطح این استان پرداختند.

سید حمید فانی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی که به عنوان یکی از شرکت‌های گاز استانی معین، اجرای بزرگ‌ترین بخش توسعه شبکه گاز زاهدان را به‌عهده دارد، به ارائه گزارش عملکرد ماه‌های اخیر پرداخت و گفت: از نخستین روز آغاز به کار شرکت گاز خراسان رضوی در شهر زاهدان، همکاری خوبی بین این شرکت با استانداری برقرار شده و به دنبال آن با شهرداری و دیگر نهادها نیز ارتباط موثری برقرار کرده‌ایم، به گونه‌ای که تا امروز هیچ مشکلی در روند اجرای کار برای ما به وجود نیامده است.

وی با بیان اینکه اجرای ۵۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی زاهدان به همراه ۱۱ ایستگاه به‌عهده شرکت گاز خراسان رضوی قرار گرفته است، اظهار کرد: این میزان خط لوله شامل خطوط فولادی و پلی‌اتیلن در سایزهای مختلف است که با هدف شتاب در اجرای طرح، آن را به سه بخش تقسیم و سه پیمانکار رتبه برتر کشور را از طریق اجرای مناقصه انتخاب کردیم که اکنون هر سه پیمانکار در سطح شهر در حال فعالیت هستند.

فانی با اشاره به اینکه اجرای طرح توسعه شبکه گاز زاهدان از سوی شرکت گاز خراسان رضوی از ابتدای خردادماه امسال آغاز شده است، ادامه داد: شرکت گاز خراسان رضوی تاکنون ۱۵۲ کیلومتر شبکه فولادی و پلی‌اتیلن را در شهر زاهدان اجرا کرده است که ۳۰ درصد از تعهد ما را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از فرا رسیدن مرحله انتخاب پیمانکار انشعابات خبر داد و افزود: مناقصه را به صورت محدود برگزار می‌کنیم و به مقام‌های استانی نیز وعده داده‌ایم با وجود آنکه باید پس از گازدار شدن شبکه، نصب انشعاب انجام شود، اما از هم‌اکنون کار نصب انشعابات را با انتخاب پیمانکار برتر آغاز کنیم.

وی درباره مرمت بخش‌های حفاری شده شهر زاهدان که مربوط به شرکت گاز خراسان رضوی است، توضیح داد: ما در همان روزی که کار حفاری را انجام می‌دهیم بلافاصله عملیات لوله‌گذاری، پر کردن محل حفاری و صاف‌کاری را نیز انجام می‌دهیم تا پس از بررسی شبکه و رفع نواقص، آن را برای روکش نهایی به شهرداری تحویل دهیم.

فانی درباره احداث ایستگاه‌های درون شهری گفت: احداث ۱۱ ایستگاه تقلیل فشار گاز درون‌شهری به‌عهده ما قرار گرفته که از این تعداد، زمین مورد نیاز ۹ ایستگاه با حمایت مجموعه مقام‌های استانی به ما تحویل داده شده است و امیدواریم زمین مورد نیاز برای دو ایستگاه را نیز به‌زودی تحویل بگیریم.

کد خبر 292786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =