بزمان، محمدان، زابل؛ در صف گازرسانی

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان از توسعه شبکه گازرسانی در شهرهای استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: افزون بر ایرانشهر و زاهدان، دیگر شهرهای استان مانند بزمان، محمدان و زابل نیز به شبکه گاز طبیعی متصل می‌شوند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، رضا پنجابی از تسریع در اجرای طرح‌های گازرسانی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: تعدادی از پروژه‌های گازرسانی این استان در هفته دولت افتتاح شده یا آغاز به‌کار کردند. این پروژه‌ها شامل عملیات اجرایی گازرسانی به شهر بزمان، عملیات کلنگ‌زنی پروژه گازرسانی به محور کوره‌داران - ابتر، عملیات گازرسانی به شهر محمدان، عملیات اجرایی توسعه شبکه گاز در شهر زابل و افتتاح پروژه گازدار کردن زندان مرکزی ایرانشهر است.

وی درباره پروژه گازرسانی به شهر بزمان اظهار کرد: این پروژه، با اعتباری بیش از ۱۴۰میلیارد ریال به طول ۶۵ کیلومتر و با ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی، زمینه بهره‌مندی یک هزار و ۳۵۴ خانوار از نعمت گاز طبیعی را فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان درباره آغاز عملیات کلنگ‌زنی پروژه گازرسانی به محور کوره‌داران - ابتر از توابع شهرستان ایرانشهر افزود: گازرسانی به محور کوره‌داران - ابتر با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال و به طول ۴۱ کیلومتر زمینه بهره‌مندی ۴۴ صنعت موجود در این منطقه را فراهم می‌کند. این اقدام افزون بر صرفه اقتصادی برای صنایع، عاملی برای رونق کاری صنایع موجود و همچنین راه‌اندازی صنایع جدید در این منطقه است.

پنجابی ابراز امیدواری کرد صاحبان صنعت برای بهره‌مندی از این نعمت خدادادی همکاری لازم را با شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان داشته باشند تا در کنار همه مزیت‌های گاز طبیعی برای مردم و صنایع، در برطرف کردن مشکل بیکاری جوانان نیز موثر باشد.

بهره‌مندی ۲ هزار خانوار از نعمت گاز طبیعی در شهر محمدان

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای گازرسانی به شهر محمدان در استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده شده است، اظهار کرد: طول این طرح ۹۰ کیلومتر است که با اتمام آن، ۲ هزار و ۵۵۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

پنجابی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم سیستان و بلوچستان را تامین سوخت عنوان کرد و افزود: بهره‌مندی از این نعمت خدادادی حق همه مردم است و امیدوارم در آینده نه چندان دور شاهد رفع مشکلات تامین سوخت هم‌استانی‌های عزیز باشیم.

وی از طرح توسعه شبکه گازرسانی در شهر زابل خبر داد و تصریح کرد: در عملیات توسعه شبکه گاز شهر زابل تعداد ۳ هزار علمک با اعتباری بیش از ۲۷ میلیارد ریال اجرا و زمینه اشتغال مستقیم برای ۴۰ نفر فراهم می‌شود. مدت زمان اجرای این طرح یک سال پیش‌بینی‌شده که با بهره‌برداری از آن بیش از ۲ هزار خانوار در شهر زابل از این انرژی پاک بهره‌مند می‌شوند.

زندان ایرانشهر، مشتری پرمصرف سوخت مایع

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان درباره افتتاح پروژه گازرسانی به زندان مرکزی ایرانشهر توضیح داد: پروژه گازرسانی به زندان مرکزی شهر ایرانشهر که یکی از پرمصرف‌ترین مشتریان سوخت مایع است با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال انجام شد. برخورداری این زندان از سوخت پاک گاز افزون بر صرفه اقتصادی، کاهش آلودگی زیست محیطی را نیز به همراه دارد.

پنجابی گازرسانی به اداره‌ها، سازمان‌ها و صنایع در کنار گازرسانی به بخش خانگی را از دیگر اهداف شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان اعلام و از مسئولان استان درخواست کرد طبق دوره‌های گذشته در جهت به سرانجام رسیدن این هدف، شرکت گاز را یاری کنند.

کد خبر 292705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =