ایران از خریداران فعال نفت استقبال می‌کند

سخنگوی دولت با بیان اینکه تعهد ما در برجام در مقابل تعهد دیگر کشورهاست، گفت: هر کشوری بخواهد در قبال خرید نفت ایران فعال باشد ما استقبال خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، علی ربیعی، امروز (دوشنبه، ۲۵ شهریورماه) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه ما یکبار تحت تحریم، مذاکره کرده‌ایم، از این رو بار دیگر این کار را انجام نمی‌دهیم، گفت: چارچوب‌ها مشخص است، ما می‌گوییم اگر قرار است مذاکره‌ای انجام شود، باید به ابتدای کار بازگردیم.

سخنگوی دولت افزود: اگر ابتکار اروپایی‌ها محقق شود، دیدارهایی خواهیم داشت، باید منافع و آبروی مردم کشور را تامین کنیم، باید اطمینان داشته باشیم که تحریمی وجود نخواهد داشت.

وی به موضوع پیشنهاد فرانسه برای تامین خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری اروپا برای ایران اشاره و تصریح کرد: این پیشنهاد مشروط بر این است که ما نفت خود را بفروشیم و پول آن هم به کشور بازگردد. بدون تردید تعهد ما در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در برابر اجرای تعهدهای طرف‌های مقابل است.

ربیعی به موضوع حمله به تاسیسات نفتی عربستان و ارتباط دادن آن به ایران توسط مقام‌های آمریکایی اشاره و عنوان کرد: متاسفانه این یک سنت آمریکایی است که اینگونه اقدام‌ها را به ایران ربط می‌دهند، اما بدون شک این اقدام بازتاب طبیعی سرکوب منطقه است. ما نفعی از آن نخواهیم برد، ایران همیشه به دنبال منطقه‌ای امن و آرام است.

کد خبر 293191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =