نفت خود را به روش‌های مختلف و به اندازه نیاز می‌فروشیم

سخنگوی دولت گفت: ما به روش‌های مختلف به اندازه نیازمان نفت را می‌فروشیم و با مدیر برجسته‌ای که در حوزه نفت داریم، اکتشاف‌ها و طرح‌های نفتی جلو می‌رود.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، علی ربیعی، امروز (دوشنبه، ۱۱ شهریورماه) در نشست خبری هفتگی خود با بیان اینکه در صورت اجرای تعهدهای اروپا، ایران به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) باز خواهد گشت، گفت: در چند هفته گذشته مذاکرات جدی بین رؤسای جمهوری ایران و فرانسه انجام شد و همچنین در مذاکرات وزیر امورخارجه درباره نحوه اجرای تعهد از طرف اروپا، بحث شد، خوشبختانه در بسیاری موارد دیدگاه‌ها به هم نزدیک شده است.  

سخنگوی دولت با بیان اینکه مباحث فنی برای اجرای تعهدات اروپا در برجام در دست بررسی است، افزود: سفر آقای عراقچی به همراه نمایندگان وزارت نفت و بانک مرکزی به پاریس در ادامه شیوه اجرایی کردن تعهدهای طرف اروپایی است.

وی تصریح کرد: همان‌طور که قبلا گفته شد باید نفت ایران خریداری و تمهیدی اتخاذ شود که پول آن در دسترس قرار گیرد و به ایران بازگردد که این یکی از موضوع‌های مذاکره است.

ربیعی عنوان کرد: به هرحال اروپا اگر قادر یا مایل به ایفای تعهدهای خود نباشد منطقی نیست که ما نوع دیگری رفتار کنیم. باید توازنی میان مسئولیت‌های طرفین برقرار شود. حرف کلیدی ما توازن مسئولیت‌های طرفین است.

سخنگوی دولت به موضوع فشارهای آمریکا در حوزه صادرات نفت ایران اشاره کرد و افزود: ایران کشوری با ۱۵ همسایه است و در منطقه‌ای قرار گرفته که فرصت‌های بسیار زیادی دارد. ما به روش‌های مختلف به اندازه نیازمان نفت را می‌فروشیم و با مدیر برجسته‌ای که در حوزه نفت داریم اکتشاف‌ها و طرح‌های نفتی جلو می‌رود.  

ربعی گفت: اگرچه سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و آمریکا و برخی وابستگان به این سازمان‌ها، اقدام به جاسوسی از ایران می‌کنند و فشار زیادی می‌آورند، اما با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، ما به اندازه‌ای که نیازمان باشد نفت را می‌فروشیم و خوشبختانه آمریکا در کار خود موفق نبوده است. برای پارس‌جنوبی نیز در نشست اقتصادی سران قوا تصمیم‌های خوبی اتخاذ شد که پروژه‌ها بدون کمک خارجی تامین مالی شود.

کد خبر 292763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =