ظرفیت برداشت گاز در شمال شرق کشور افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با اشاره به روند مطلوب فعالیت‌های این شرکت در سه حوزه تعمیرات، تولید و تزریق گاز، گفت: در پاییز امسال دو چاه جدید در منطقه عملیاتی خانگیران عملیاتی می‌شود و بیش از ۲.۵ میلیون متر مکعب به ظرفیت برداشت روزانه گاز این شرکت اضافه خواهد شد.

ابوالحسن محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان این مطلب افزود: برنامه تولید این شرکت در نیمه نخست امسال بیش از صددرصد محقق شده است و برنامه‌های تزریق گاز و تعمیرات تاسیسات به‌منظور آمادگی برای تولید حداکثری در ایام سرد سال نیز با جدیت پیگیری شده است.

وی از انجام توپکرانی هوشمند در خطوط ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ این شرکت نیز در سال جاری خبر داد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق به تلاش‌های انجام شده برای بهبود ساختارها و فرآیندهای کاری شرکت هم اشاره کرد و گفت: دسته‌بندی مناقصات تامین کالا و تامین خدمات، استانداردسازی معیارهای ارزیابی کیفی هر دو گروه و تعیین وزن معیارها با به‌کارگیری الگوهای تصمیم‌گیری و تدوین معماری فرآیندهای شرکت مبتنی بر استاندارد BPMN2 در این زمینه مدنظر قرار گرفته است.  

محمدی در حوزه مالی به تسویه بدهی مالیاتی ارزش افزوده شرکت بدون هیچ جریمه‌کردی و همچنین تسویه بدهی مالیات عملکرد شرکت اشاره کرد و در حوزه حمایت از ظرفیت‌های داخلی گفت: همکاری مستمر ما با شرکت شهرک‌های صنعتی و پارک علم و فناوری استان برقرار است.

وی با اشاره به تشکیل انجمنی متشکل از شرکت‌های فعال در حوزه انرژی در استان خراسان رضوی، از فعالیت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق به عنوان دبیر ساخت داخل این انجمن خبر داد.

محمدی به فعالیت‌های این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: افزون بر آنکه سعی کردیم در بحران سیل اوایل سال با همه توان در کمک به مناطق سیل‌زده سرخس ایفای نقش کنیم، امکان بهره‌مندی مردم محلی از امکانات آموزشی و ورزشی مناطق سرخس و گنبدلی را نیز تا حدودی فراهم کرده‌ایم.

وی به برنامه‌های فرهنگی مدنظر این شرکت برای بهره‌مندی از مشارکت خانواده‌های کارکنان اشاره کرد و در این زمینه، از تدارک فعالیت‌هایی مانند برگزاری جشنواره غذا، نمایشگاه صنایع دستی، پیادروی خانوادگی و ... نام برد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق به عنوان یکی از سه شرکت تابع شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، افزون بر تامین نیاز نیروگاه نکا و پتروشیمی بجنورد، گاز مورد نیاز استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان و بخشی از سمنان را تامین می‌کند.

ستاد شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در مشهد مستقر است و عمده گاز این شرکت از میدان خانگیران برداشت می‌شود.

کد خبر 293207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =