استفاده از تجهیزات و ظرفیت‌های داخلی در دستور کار شرکت پایانه‌های نفتی

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: استفاده از تجهیزات تولید داخل کشور و استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌های داخلی به عنوان برنامه مدون در دستور کار است.

به گزارش  شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز در نشست فنی و مهندسی شرکت پایانه‌های نفتی ایران اظهار کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌های مناسب و دستور وزیر نفت مبنی بر استفاده از تجهیزات داخلی و استارت‌آپ‌های داخلی، این موضوع به صورت یک برنامه مدون در واحدهای مختلف این شرکت در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: از میان پایانه‌های بارگیری، تخلیه و صادرات نفت خام در سراسر دنیا، پایانه صادراتی ایران در مرکز خلیج فارس در جزیره خارک با دو اسکله شرقی (T) و غربی (آذر پاد) به عنوان یکی از مشهورترین، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پایانه نفتی دنیا شناخته‌شده است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی این شرکت، استفاده از توانمندی‌های داخلی است تا بر اساس آن در خرید تجهیزات خارجی بی‌نیاز شویم و همچنین در واحدهای فنی و مهندسی گام‌های مؤثری در زمینه خودکفایی تولید قطعات و تجهیزات موردنیاز پایانه‌های نفتی ایران برداشته شده که صرفه‌جویی ارزی بالایی نیز به همراه داشته است.

اسدروز اظهار کرد: خرید از داخل با توجه به منافع مادی سبب کاهش زمان و هزینه‌های تامین کالا، افزایش کیفیت قطعات ساخت داخل، کاهش وابستگی به خارج، جلوگیری از خروج ارز و حمایت از سازندگان و تولیدکنندگان و همچنین استمرار و پایداری زنجیره ارزش نفت و گاز می‌شود که دستاورد آن حرکت به سمت خودکفایی و تولید قطعات یدکی حساس پرمصرف در داخل کشور است.

کد خبر 293448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =