همکاری بخش‌های خصوصی ایران و سوریه در حوزه نفت

وزیر نفت و منابع معدنی سوریه با حضور در اتاق بازرگانی ایران از علاقه‌مندی بخش خصوصی این کشور برای تقویت فعالیت‌های اقتصادی مشترک با طرف‌های ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، رئیس کمیته مشترک ایران و سوریه و جمعی از فعالان اقتصادی ایرانی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در اتاق بازرگانی ایران، روز سه‌شنبه (دوم مهرماه) میزبان وزیر نفت و منابع معدنی سوریه بودند.

کیوان کاشفی، رئیس کمیته مشترک ایران و سوریه در این نشست گفت: باوجود روابط گسترده سیاسی بین دو کشور، مناسبات اقتصادی با سطح انتظارها فاصله زیادی دارد. در این بین بخش خصوصی می‌تواند نقش پررنگی ایفا کند و با استفاده از امکانات موجود در دو کشور تعاملات اقتصادی را افزایش دهد.

رئیس کمیته مشترک ایران و سوریه، حضور وزیر نفت و منابع معدنی این کشور در ایران را نقطه شروعی برای روابط بین دو کشور در حوزه نفت و انرژی توصیف کرد و افزود: ایران و سوریه تاکنون در این حوزه روابط چندانی نداشتند، امیدواریم این سفر آغازی برای این مناسبات باشد.

علی سلیمان غانم، وزیر نفت و منابع معدنی سوریه نیز در این نشست سفر خود به ایران را مکمل سفر معاون اول رئیس‌ جمهوری ایران به سوریه و تلاش برای اجرایی کردن بندهای موافقت‌نامه‌ای که در آن دیدار به امضا رسیده بود برشمرد و تصریح کرد: در بازدیدی که از عسلویه داشتم متوجه شدم ایران توانسته در سطح بالایی، فعالیت‌های خود را به خودکفایی برساند و این یکی از جنبه‌های مثبت تحریم است. اینکه ۶۰ درصد صنعت و تکنولوژی نفتی در اختیار کارشناسان داخلی قرار دارد، موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دولت سوریه قصد دارد برای بازسازی کشور از تجربه و دانش ایران استفاده کند. این همکاری در بخش آموزش نیروی انسانی نیز صورت خواهد گرفت. در این رابطه توافق‌های بسیار خوبی صورت گرفته و پیگیر آن هستیم.

کد خبر 293570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =