۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
  • کد خبر: 293606
رشد تولید نفت آمریکا در ۲۰۳۱ متوقف می‌شود

اداره اطلاعات انرزی آمریکا اعلام کرد که رشد تولید نفت این کشور در سال ۲۰۳۱ میلادی به نقطه اوج روزانه ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه می‌رسد و پس از آن دیگر افزایش نمی‌یابد.

به گزارش موسسه خبری پلاتس از واشینگتن، اداره اطلاعات انرژی آمریکا دیروز (سه‌شنبه، دوم مهرماه) در گزارش دورنمای بلندمدت انرژی اعلام کرد که تولید نفت این کشور در سال ۲۰۳۱ میلادی به ۱۴ میلیون و ۵۳۰ هزار بشکه در روز می‌رسد و سپس تا سال ۲۰۵۰ میلادی به ۱۱ میلیون و ۸۶۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد.

فرض اصلی اداره اطلاعات انرژی آمریکا این است که قیمت شاخص نفت خام برنت در سال ۲۰۵۰ میلادی ۱۰۰ دلار برای هر بشکه و رشد اقتصاد جهانی تا آن زمان ۳ درصد در سال خواهد بود.

پیش از این اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده بود در ماه گذشته میلادی تولید نفت این کشور به رقم بی‌سابه ۱۲ میلیون و ۴۳۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

اداره یادشده همچنین پیش‌بینی کرد تولید نفت جهان در سال ۲۰۵۰ میلادی به ۱۲۷ میلیون بشکه در روز می‌رسد که ۳۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ میلادی بیشتر است و در آن زمان، رشد تولید نفت  اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ۳۷ درصد و رشد تولید نفت کشورهای غیرعضو این سازمان ۲۳ درصد خواهد بود.

گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد تولید نفت منطقه خاورمیانه در سال ۲۰۵۰ میلادی ۳۹ میلیون بشکه در روز خواهد بود که ۴۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۸ میلادی است.

اداره یادشده اعلام کرد که تولید نفت کشورهای غیرعضو اوپک در سال ۲۰۵۰ میلادی ۵۹ میلیون بشکه در روز خواهد بود و این کشورها ۵۵ درصد از تولید نفت جهان را به خود اختصاص خواهند داد.

انتظار می‌رود مصرف نفت خام در پالایشگاه‌های نفت جهان در سال ۲۰۵۰ میلادی افزایش یابد و در این زمینه، قاره آسیا با مصرف روزانه ۵۱ میلیون بشکه نفت در پالایشگاه‌ها، پیشتاز خواهد بود.

کد خبر 293606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =