نیازمندی مجتمع‌های پالایشی به واحد بازیابی گوگرد

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت بر نیازمندی مجتمع‌های پالایشگاهی به واحد بازیابی گوگرد تاکید کرد و گفت: ترکیبات گوگردی جمع‌آوری شده پالایشگاه‌ها در این واحد بازیافت می‌شود و میزان آلودگی‌ در بخش‌های مختلف را کاهش می‌دهد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، جعفر توفیقی روز چهارشنبه (سوم مهرماه) در حاشیه امضای قرارداد احداث واحد بازیابی و دانه‌بندی گوگرد (SRP/SSU) با ظرفیت سالانه ۸۸۰۰ تن در چهارمین روز سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌ پلاست گفت: واحد بازیابی گوگرد واحدی کلیدی است که همه مجتمع‌های پالایشگاهی به این واحد نیاز دارند.

وی ادامه داد: ترکیبات گوگردی جمع‌آوری شده پالایشگاه‌ها در این واحد بازیافت و سبب کاهش آلودگی‌ در بخش‌های مختلف خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: واحد بازیابی گوگرد از جمله واحدهایی است که فناوری پیچیده‌ای دارد و تاکنون دانش فنی آن متعلق به شرکت‌های خارجی بوده و خوشبختانه پژوهشگاه صنعت نفت توانسته است با دانش فنی خود این پروژه را عملیاتی کند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه این پروژه فرصت خوبی برای اثبات توانمندی‌های پژوهشگاه صنعت نفت است، گفت: با توجه به اینکه این واحد تقریبا در اغلب مجتمع‌های پالایشگاهی، نفت و گاز قابل استفاده است، امیدواریم این فرصت در واحدهای پالایشگاهی کشور تکرار شود.

توفیقی همچنین به اقدام‌های انجام شده برای جلوگیری از خام‌فروشی اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه صنعت نفت برای تحقق سیاست جلوگیری از خام‌فروشی آمادگی خود را در بخش‌های مختلف اعلام می‌کند و می‌تواند زنجیره ارزش بسیاری از این فرآیندها به‌ویژه صنعت گاز را که عمده صنعت ارزش افزوده کشور است توسعه دهد.

کد خبر 293662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =