حذف سوخت دیزلی چاه‌های کشاورزی، حوادث جاده‌ای را کاهش می‌دهد

مدیرعامل شرکت توانیر ضمن تشریح مزیت‌های برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی، گفت: کاهش هزینه‌های کشاورزان، امکان‌پذیر شدن آبیاری با روش‌های نو و کاهش حوادث جاده‌ای به دلیل کاهش تردد نفتکش‌های جاده‌پیما مخصوص حامل نفت‌گاز از مهم‌ترین این مزیت‌هاست.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدحسن متولی‌زاده امروز (چهارشنبه، دهم مهرماه) در آیین امضای قرارداد برق‌دار کردن ۷۵ هزار حلقه چاه کشاورزی بین شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و شرکت توانیر، اظهار کرد: کشاورزان تقاضاهای زیادی برای تامین برق چاه‌ها داشته‌اند، اما به دلیل محدودیت‌ها این روند با سرعت مطلوبی پیش نمی‌رفت که با امضای قرارداد امروز امیدواریم این جریان با شتاب بیشتری دنبال شود.

وی گفت: این طرح در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که با تحقق صرفه‌جویی در مصرف نفت‌گاز و آزاد کردن این ظرفیت برای صادرات به ویژه در شرایط تحریمی کنونی، اهمیتی دوچندان می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: با برق‌دار شدن چاه‌های کشاورزی، هزینه‌های کشاورزان به‌شدت کاهش می‌یابد و ۸۰ درصد هزینه‌های جاری آنها نسبت به زمان استفاده از سیستم دیزلی کمتر می‌شود که این رقم تقریبا معادل کاهش حداقل ۱۰ میلیون تومانی در هزینه‌های کشاورزان خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین با آمدن برق سر چاه، امکان آبیاری نوین فراهم می‌شود و بهره‌وری آبیاری افزایش می‌یابد.

به گفته این مقام مسئول، برای سوخت‌رسانی به چاه‌های کشاورزی دیزلی باید سالانه بیش از ۴۰ تا ۵۰ هزار نفتکش جاده‌پیما در جاده‌های کشور تردد کنند که حذف این حجم تردد نیز نقش مهمی در کاهش حوادث جاده‌ای ایفا خواهد کرد.

کد خبر 293916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =