طرح وزارت نفت برای جمع‌آوری گازهای مشعل پیشرفت‌های خوبی داشته است

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزارت نفت با فراهم کردن زمینه تکمیل و بهره‌برداری از طرح پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس برای پایان سال جاری، در زمینه جمع‌آوری گازهای مشعل گام‌های موثری برداشته و پیشرفت‌های خوبی رقم زده است.

حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، گفت: ۸ میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری برای جلوگیری از سوختن گازهای همراه در مشعل تا پایان برنامه ششم توسعه نیاز است، اگرچه به دلیل تحریم، واردات تجهیزات این مهم با مشکل روبه‌رو شده است، اما وزارت نفت انگیزه بسیاری برای تحقق جلوگیری از سوختن گازهای مشعل دارد.

وی افزود: براساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، جمع‌آوری گازهای مشعل باید به بخش خصوصی واگذار شود. واگذاری هرچه بیشتر این موضوع به بخش خصوصی می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته هم اکنون دستورعمل‌های کاری حفاظت از محیط زیست در پروژه‌های شرکت ملی نفت ایران با هدف پیاده‌سازی و رعایت الزام‌های زیست‌محیطی حین مراحل ساخت‌وساز، حفاری و بهره‌برداری از تاسیسات تولیدی و پشتیبانی و پایش وضع محیطی و گزارش‌دهی مقدار آلاینده‌های هوا به خوبی اجرا می‌شود.

خامکانی تصریح کرد: بهره‌برداری از طرح‌های بازیافت گازهای مشعل در پالایشگاه‌های مناطق نفت‌خیز جنوب کشور نه تنها از سوختن و تخلیه حجم بسیاری از گازهای مشعل و تخلیه آن در محیط جلوگیری می‌کند، بلکه ارزش‌ افزوده قابل توجه نیز در پی دارد.

وی گفت: طبق برنامه قرار است پروژه پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم و بزرگ جلوگیری از سوختن گازهای مشعل امسال به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 293938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =