وزارت نفت و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

وزارت نفت و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با هدف استفاده از محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری‌های نانو برای رفع نیازهای صنعت نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تفاهم‌نامه همکاری وزارت نفت و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای توسعه بازار و کاربرد محصولات و خدمات فناوری نانو در صنعت نفت و گاز امروز (پنجشنبه، ۱۸ مهرماه) و در حاشیه روز نخست برگزاری دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو، بین بیژن زنگنه، وزیر نفت و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری امضا شد.

اهتمام وزارت نفت در حمایت از دانش‌بنیان‌ها قابل قدردانی است 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در آیین امضای این تفاهم‌نامه عنوان کرد: اهتمام وزارت نفت در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها قابل قدردانی است، همچنین راه‌اندازی منطقه نوآوری نفت نیز اقدام دیگری است که شخص وزیر نفت پیگیر آن است.

ستاری ادامه داد: با این اقدام‌ها در دو سال آینده زیست‌بومی شکل می‌گیرد که نیروهای خلاق جوان در آن حوزه فعال هستند، زیست بومی که در آن محصولات شرکت‌های نفتی در داخل تامین می‌شود. امضای این تفاهم‌نامه همسو با این هدف است تا شاهد شکوفایی و رونق فعالیت‌های دانش‌بنیان‌ها در صنعت نفت باشیم.

زیست‌بوم ری، گامی نو در جهت رونق فناوری و نوآوری 

در همین حال، بیژن زنگنه، وزیر نفت در آیین امضای این تفاهم‌نامه، راه‌اندازی زیست‌بوم ری (پارک فناوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها در منطقه ری در محل پژوهشگاه پیشین صنعت نفت و انبارهای بازرگانی ری) را همسو با هدف کمک به رونق و تقویت زیست‌بوم فناوری و نوآوری توصیف کرد و گفت: استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو، فعالیت‌های خوبی دارند که وزارت نفت با همه توان از آنها حمایت می‌کند. 

وی با تاکید بر اینکه وزارت نفت همچون گذشته از اقدام‌های فناورانه پژوهشگران حمایت خواهد کرد، اظهار کرد: ما این حرکت را سازمان‌یافته ادامه می‌دهیم تا در قالب قواعد متعارف به اهداف خود دست یابیم. 

وزیر نفت با بیان اینکه ارقام تقاضا در صنعت نفت نسبت به دیگر بخش‌ها بالاست، تصریح کرد: امضای این تفاهم‌نامه، علاقه و اهتمام دو نهاد را به توسعه کاربرد فناوری نانو در صنعت نفت نشان می‌دهد تا از این طریق شاهد تحول در این صنعت باشیم.

بر اساس این گزارش، امضای تفاهم‌نامه همکاری توسعه بازار و کاربرد محصولات و خدمات فناوری نانو در صنعت نفت و گاز همسو با تدابیر و منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت مبنی بر شکوفایی اقتصاد دانش‌بنیان، مقابله با تحریم‌های ظالمانه و افزایش اشتغال نیروی انسانی متخصص امضا شد و هدف آن استفاده از محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری‌های نانو در صنعت نفت، توسعه و ارتقای فناوری نانو برای رفع نیازهای صنعت نفت و کمک به توسعه بازار شرکت‌های حوزه نانو است.

افزون بر این، تسهیل در ورود شرکت‌های نانو در فهرست سازندگان و خدمات‌دهندگان مورد تایید وزارت نفت، تدوین الگوهای جدید قراردادی در زمینه استفاده از خدمات و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی حوزه نانو، ایجاد زیرساخت‌های آزمایشگاهی تخصصی برای صدور گواهی‌نامه‌های کیفیت به‌منظور کالاها و خدمات مبتنی بر فناوری نانو و ایجاد سازوکاری جامع برای احصای نیازهای فناورانه وزارت نفت و برطرف کردن نیازها از طریق کالاها و خدمات مبتنی بر فناوری نانو از اهداف این تفاهم‌نامه است.

کد خبر 294220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =