آخرین سکوی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی بارگیری شد

آخرین سکوی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی پس از تکمیل عملیات ساخت در بخش خشکی در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران در بوشهر بارگیری شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، سکوی ۲۴B به عنوان آخرین سکوی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی عصر امروز (پنجشنبه، ۱۸ مهرماه) پس از تکمیل عملیات ساخت در بخش خشکی، با پیشرفت حدود ۹۵.۵ درصد و وزنی معادل ۲۵۰۰ تن، به روش PUSH PULL روی شناور FLB۱۲۴ در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) بارگیری شد.

این سکو با توان تولید روزانه ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز ترش معادل ۱۴.۲ میلیون مترمکعب، توسط مهندسان و کارگران ایرانی ساخته شد و هفته آینده برای نصب در موقعیت پارس جنوبی به دریا ارسال می‌شود.

سکوی اقماری ۲۴B، آخرین سکوی بخش فراساحل فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی است که بخش عمده‌ای از عملیات پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی این سکو در فرآیند تکمیل عملیات ساخت، اجرایی شده و بخش‌های باقی‌مانده عملیات راه‌اندازی و هوک‌آپ پس از پایان عملیات نصب در دریا، آغاز می‌شود.

طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی شامل ۴ سکو (۲ سکوی اصلی و ۲ سکوی اقماری) در بخش فراساحل است. مرحله نخست پروژه این طرح در حوزه دریا شامل سکوی اصلی ۲۲ و سکوی اقماری ۲۴A هر یک با ظرفیت ۱۴.۲ میلیون متر مکعب و با مجموع ظرفیت ۲۸ میلیون متر مکعب گاز، در سال ۹۷ به بهره‌برداری رسید. فاز دوم این طرح شامل سکوی اصلی ۲۳ و سکوی اقماری ۲۴B با ظرفیت مشابه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 294221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =